Doe het zelven...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bouffonne


bouffonne

Glowing in the dark
ga je iets van leds erin verwerken blauw licht of zo

bouffonne

#242
Om de lamp weg te werken om een natuurlijke uiterlijk te geven i.p.v dat metalen plaat waar de lamp achter hangt

joost.v.wijk

Citaat van: bouffonne op oktober 22, 2012, 07:49:01 PM
Om de lamp weg te werken om een natuurlijke uiterlijk te geven i.p.v dat metalen plaat waar de lamp achter hangt

Da's een goeie  :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Goed geraden Sylvia.  ;D
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne


Niels D

Ben ondertussen bezig met de nieuwe bombina bak. Ik heb eerst m.b.v. twee schotjes de bodem verdeeld. De schotjes betreffen stukken van een oude standaard achterwand, die zijn vastgemaakt met kit. In het midden komt het water en de hoeken worden gevuld met potgrond voor wat plantwerk.

Ik heb de hardschuim achterwand dusdanig gesneden dat hij tot de bodem van het waterdeel doorloopt. Hier zal ook een waterval komen. De slang zit er al in. In het waterdeel zal ik de pomp verstoppen achter een stuk turf. Op het land volstaat het dat de wand tot de grondlaag loopt. Hier de wand, die nog moet drogen.

en de achterzijde voorzien van een waterslang.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Waarom verwerk je kabels en slangen etc. altijd in de constructies? Als er wat misgaat (kapotte pomp, verstopte slang, verkalking e.d.) dan kun je er nooit meer bij, en moet je gelijk gaan slopen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

hoe hoog wordt het watergedeelte Niels? :D

Niels D

Watergedeelte wordt ongeveer 10 cm. De slang zal niet verstoppen, daar er een filterspons voorzit. Mocht de slang dicht zitten door kalk, dan ontkalk ik deze. Dit zal echter ook niet zo snel gebeuren en dan moet ik de bak maar renoveren. Dit zal echter jaren meegaan. Mocht het dan misgaan ben ik er waarschijnlijk toch aan toe er iets nieuws voor te gaan maken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Oh ja, mocht de pomp kapot gaan, dan koppel ik hem van de slang af. Ik hoef deze dan alleen achter de turf vandaan te halen. Valt dus allemaal wel mee.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
Ik ben mij nog steeds aan het bedenken om een mooie bak te maken van dit terrarium 100x50x50 met een waterstand van 15 cm
Ik wilde eerst hier een biotoop in maken voor 2 koppels tijger salamanders.
Maar nadat ik had gezien(in een andere bak) dat er vrij snel niets meer overblijft van de inrichting en de pomp om de haverklap verstopt was, hou ik het voor de tijgers voor een simpele bak waar ze veel in kunnen graven
Deze bak wil ik nu gaan inrichten voor de groep Bombina's.
ook met waterval, landen watergedeelte.
Mijn vraag is nu is 15cm water niet te diep voor bombina's??

joost.v.wijk

Kan prima, zolang ze altijd makkelijk een stuk land kunnen bereiken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

#253
Ok dank je wel Joost ;D
Was zo wie zo sowieso al van plan om een vloeiende overgang van water naar land te maken ;D

Niels D

#254
Ik ga trachten te laten zien hoe ik de wand kleur. Hopelijk lukt dit. De onderste laag was erg licht opgedroogd. Ik had er geen gekleurd voegsel bij gedaan, dus dit was pure tegellijm (wel met Flevopol uiteraard). De eerste foto is gemaakt nadat ik een donkerdere laag heb aangebracht, gekleurd met antraciet tegelvoegsel.
Daar ik een donkere wand wil maken heb ik nu de meest uitstekende stukken schoongewreven. Zie hiervoor de tweede foto. Ik had er meer af kunnen wrijven, maar daar heb ik nu dus niet voor gekozen. Let op, het geheel droogt lichter op. Hierna doe ik alleen nog maar een waterdun mengsel met enkel Flevopol en antraciet tegelvoegsel aanbrengen en afwrijven.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl