slechte start en een oneerlijk einde

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jennifer distelbrink

gisterenavond rond half 9 riep ik de katten naar binnen. 2 van hen wilde nog niet dus ik dacht laat maar, ik pak zo hun eten en dan komen ze wel. een paar minuten later werd er op het raam geklopt. jeffry ging even kijken. even later kwam hij terug. of ik even wou helpen... waarmee vroeg ik? monster was aangereden en ergens naartoe gestrompeld. dus wij gauw zoeken naar monster. ik vond hem 10 minuten later onder het bosje in de voortuin van de buren, waar ze vaak zaten. in de eerste instantie zag het er niet zo ernstig uit. ik pakte hem op en zag meteen dat zijn linkervoorpoot geamputeerd zou moeten worden.. het arme pootje hing er maar bij en het vel was er af. eenmaal binnen zag ik dat een achterpootje er ook half zo aan toe was. een ander voorpootje was het voetje verbrijzeld en ook het vel half eraf. ik belde meteen mijn collega. helaas hebben we nog geen eigne praktijkdeur en er was niemand van de winkel bereikbaar. dus ik moest naar de dienstdoende dierenarts.

monster ondertussen, spinde er oplos terwijl ik hem aaide. alsof er niets gebeurd was. ook wou hij de mayonaise van mn vinger alfikken. ik kreeg de indruk dat het wel in orde zou komen. katten kunnen goed leven met 3 poten eni k was toch al van plan om de katten binnen te houden.

goed, een kleine tien minuten later stond pa op de stoep met melissa, (jeffry's zus) en gingen we naar de dierenarts. eenmaal daar aangekomen en goed op deb ehandeltafel zag ik het niet meer zo goed in. het had al die tijd neit echt gebloed, meer als een schaafwond. maar er zouden zeker 1,5 poot geamputeerd meoten worden, aan dezelfde kat. en dan is hetn og de vraag of het derde gewonde pootje goed zal genezen. zijn teentjes waren verbrijzeld. monster had op dat moment zoveel pijn dat ik besloot op aanraden van de dierenarts hem in te laten slapen. het beestje was nog 9 weken en zou een helse lijdensweg moeten ondergaan en dan was d ekans klein dat het allemaal goed zou genezen.

lieve monster had een slechte start bij zijn vorige eigenaren. ik haalde hem met 4 weken op. hij was aan de diarree, at niet, zat vol met wormen en vlooien. ik had hem er mooi bovenop en gisterenochtend kreeg hij ook zijn eerste inenting...

zo zie je maar hoe oneerlijk het leven kan zijn. we zijn begonnen aan een moeilijke strijd en toen het ernaar uitzag dat we wonnen...verloren we toch.

lieve monster, we zullen je niet vergeten. ook jeffry niet, ookal zat hij vaak op je te zeuren. ik hou zielsveel van al mijn katjes, maar jij was toch wel mijn zorgenkindje.. ik mis je verschrikkelijk............... het spijt me...
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html.

petro pees

Tylototriton Shanjing

Qwertu

Bah Jennifer, wat rot  :'(
Katten kunnen heel wat hebben, maar dit was dan toch teveel voor die kleine. En als ik het zo lees, heb je het goed besloten (en geloof me, ik zie het erg vaak....medisch gezien is hier helaas echt weinig aan te doen, hoe graag je dit ook zou willen).


Veel sterkte...

rob

(ben je dierenarts of dierenartsassistente Femke?)

Qwertu

Nee, medische diergezondheidsopleiding (hbo). Zit veel bij de wilde, gewonde dieren en dierenartsenpraktijken. Daar zie je ontzettend veel pathologie.
Mijn taak is eigenlijk het preventieve werk.

Wat ik alleen wilde zeggen is dat, afgaande op het verhaal, Jennifer er goed aan heeft gedaan. Het is niet eerlijk tegenover het beestje om het te laten leven... maar het blijft natuurlijk heel, heel rot..

jennifer distelbrink

ja zo achteraf weet ik dat het alleen maar eerlijk tegenover monster is geweest.
zijn linkervoorpoot was helemaal ontdaan van het vel en was bij de schouder gebroken. de linkerachterpoot had voor de helft geen vel meer en het andere voorpootje had verbrijzelde teentjes.

hij zou dus met 2 poten door het leven moeten gaan. en hoewel me het gisteren nog zo een mooie oplossing leek omdat monster dan toch bij ons zou zijn. maar hij had opeens zoveel pijn dat ik het niet over mijn hart kon krijgen hem door al die ellende temoeten laten gaan.

ik ben zelf dierenarts assistente, maar heb gejankt als een klein kind.

Coen Deurloo

Wat vervelend Jennifer...

Ik heb zelf ook een lieve oranje kat van een jaar (Tiga genaamd, als de artiest, niet van tiger), en ik moet er niet aan denken dat daar iets mee gebeurd...

jennifer distelbrink

die beestjes zijn ook zo kwetsbaar. monster mocht die dag eigeniljk nog niet naar buiten.. maar ontslipte me toen ik de andere binnen wou roepen.

ik heb van schrik de andere katten vandaag binnengehouden..

jennifer distelbrink


Spider

Tjemig Jennifer, wat verschrikkelijk zeg :'(. Ik kreeg gewoon kippevel onder het lezen van je stukje. Veel sterkte met het verlies van Monstertje.

jennifer distelbrink

bedankt,

ik heb gisteren een nieuw klein katertje opgevang. het diertje is nog maar 4-5 weken oud, strak aan de diarree en onder de luizen en vlooien. goed dat ik de andere katten en honden al behandeld heb. ik neem 'macho' straks denk ik even mee naar de praktijk. hij heeft ook wat kotsneigingen.