Spring is coming early this year...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Door onze verschrikkelijk "strenge" winter  ::) zitten de poelen alweer vol alpestris en helveticus hier in de buurt...gigantische alpestrisvrouwen zijn alweer aan de leg, ze zijn er weer vroeg bij...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

MartinS

Citaat van: Kenny op januari 23, 2012, 08:22:22 PM
Door onze verschrikkelijk "strenge" winter  ::) zitten de poelen alweer vol alpestris en helveticus hier in de buurt...gigantische alpestrisvrouwen zijn alweer aan de leg, ze zijn er weer vroeg bij...

Prachtig om te zien natuurlijk. Nu maar hopen dat we toch niet alsnog heftig vriesweer krijgen. Hier voorspellen ze voor volgende week toch flinke vorst. Maar goed ze kunnen het weer van gisteren nog niet juist voorspellen dus dat blijft afwachten.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Hier gaan we met de vrijwilligers al eerder dan gepland het veld in, want een aantal hebben al volop activiteit gezien. Ben benieuwd.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

@Niels ik wil ook wel een keer mee met de vrijwilligers lijkt me leuk :) ;)..Bij zijn mijn T.marmoratus die ik buiten heb zitten ook aan de wandel ik heb een bamibakje met water in hun setup gezet en daar zat vandaag al een man in..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

naeff002

Zou ook wel eens mee willen, wat gaat er dan precies gebeuren.

Ik ben nu goed de weer voorspellingen in de gaten aan het houden. Straks moet ik de dieren die in de tuin aquatiel zitten toch nog binnen halen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Citaat van: naeff002 op januari 24, 2012, 12:53:41 AM
Zou ook wel eens mee willen, wat gaat er dan precies gebeuren.



Haha, ik doe vrijwilligerswerk voor Natuurmonumenten met 3 anderen. We hebben zo'n 15 poelen die we monitoren op amfibieën. Ik zal eens een keer foto's maken. We hebben ook een plekje met boomkikkers.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

TheJippes

Ik denk dat ik eens de duinen in ga met de camera, op zoek naar Lissotriton vulgaris. Ben vrijdag tog een dagje vrij! ;D Uiteraard post ik hier de foto's áls ik er een vind. ;)

Niels D

Toevallig niet de "Loonse en Drunense duinen", want dat is mijn werkgebied?  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

TheJippes

Nee, helaas. Ik ga kijken in de Kennemer duien in Ijmuiden. Ik ben wel bekend met de Loonse en Drunense duinen, we gaan er altijd heen op familieweekend :D Mooi gebied!

Niels D

Citaat van: TheJippes op januari 24, 2012, 04:13:08 PM
Mooi gebied!

Inderdaad en je vindt er heel veel dieren. Helaas de I. alpestris niet. Knoflookpadden worden er binnenkort extra uitgezet, dus die komen we dan ook wat meer tegen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

sebas2000

Ik zit u al een week in Frankrijk, maar hier is nog helemaal niets te vinden. Overdag is het krap twee graden en 's nachts vriest het een beetje. De poelen zjn nog leeg en ook nog steeds geen Salamandra gespot. :(

Kenny

Jammergenoeg heeft de vrieskou van de afgelopen 2weken heel wat diertjes verrast. Ondiepe poeltjes liggen bezaait met dode salamanders in paarkleed...balen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Ik ben zelf nog niet het veld op geweest, maar ik hoorde van een andere vrijwilliger dat hij ook al wat dode dieren had aangetroffen. Ik hoop dat de schade beperkt is gebleven.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

MartinS

Echt balen, de vrieskou was ook van het één op het andere moment enorm heftig.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Maxim M.

Ik vreesde hier ook al voor toen het belachelijk warm bleef na nieuwjaar.
Jammer voor vele dieren en planten.