Nakweek T.shanjing 2009 is al in de weer.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

Het is natuurlijk mooi dat het zo is maar,echt blij ben ik er niet mee.
Vindt het veel te vroeg,heb het liefst dat het later in het jaar is,omdat
het voedselaanbod dan ruimer is.
Gister meende ik een spermapakketje te zien en vandaag waren er twee aan het dansen.
En ook nog eens duidelijk een man en een vrouw.
Ik heb de bak nu zo geopend dat de luchtvochtigheid zo'n 30 procent is gedaald en buiten het
waterbakje is er geen vocht aanwezig in de bak.
Hoop hiermee het voortplantingsproces te vertragen tot het wat warmer wordt.
Heb begrepen van Herman en Marianne dat hun T.shanjing van het zelfde jaar na het
schoonmaken van de bak ook weer flink actief is.
Petro
Tylototriton Shanjing

Harry

Ik weet niet of dat zo slim is om het stop te zetten. Zo hopen de eieren zich op en kun je dieren verliezen. Ik heb dat eerder meegemaakt. Ik zou lekker de eieren laten komen, dat heeft ook voordelen, omdat je vroege dieren hebt. Ik heb zelf altijd de larven met tubifex opgekweekt zonder enige uitval met 100% ei = dier score. Neem een plastic bakje met een verwarmingselement tot 23 graden. Gooi in alle 4 de hoeken wat aquariumzand. Voer de allerkleinste tubifex (gezeefd en dan met een rietje geven) en verschoon het geheel eens in de week. Tubifex is goed voorhanden.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jari B

Ik ben nog aan het denken wanneer ik mijn dieren ga proberen te kweken, waarschijnlijk binnen een week of 3 wil ik het gaat starten.  :)

joost.v.wijk

Eieren van amfibieƫn die het lichaam niet verlaten, worden afgebroken en weer door het lichaam opgenomen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Harry

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

petro pees

Legnood is iets wat vooral bij vogels voorkomt,bij amfibieen dus niet,althans als ze niet ziek zijn.
Eieren van gezonde salamanders worden indien niet afgezet, opgenomen door het lichaam.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen ,ziektes(zoals ik al aangaf)en b.v.extreme temparatuurverschillen in zeer
korte periodes.  Het laatste zorgt ervoor dat het lichaam haar gewone verwerkingen niet kan verrichten.
Bij o.a. vogels en de meeste (zo niet alle)reptielen is het niet mogelijk de eieren op te nemen ,na vorming hiervan.
Dit komt door de kalkvorming rond het eigenlijke ei.
Petro.

Citaat van: Harry Dresens op januari 21, 2012, 09:09:02 PM
wat is dan legnood?

Tylototriton Shanjing