Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Vuurbuikpad eitjes? HELP

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

watersalamander

Ik heb netdeze foto gespot boven op mijn stukje schors, zijn dit eitjes van een vuurbuikpad?


bouffonne

#1

watersalamander


bouffonne


watersalamander

zeker weten dat het witte eitjeszijn? het is toch een soort kikkerdril?

bouffonne


watersalamander

ik heb een roodbuikvuurpad, en dat is een gele of maakt dat niet uit

Willem Meilink

Dat plaatje zijn pipa pipa eieren, hierzo na een google search op Bombina orientalis eitjes heb ik het volgende gevonden:

http://www.frogforum.net/attachments/fire-belly-toads-bombina/4356d1299489950-possibly-3-new-fbts-tomorrow-questions-eggs.jpg

Let wel, amfibieen eieren kunnen vaak nog een beetje van kleur veranderen, zeker als ze recentelijk gelegd zijn, dus laat het niet het enige kenmerk zijn waar je op let. Maar wanneer B. orientalis de enige soort is in je bak en je weet zeker dat wat jij ziet om eieren betreft, dan kan het natuurlijk maar afkomstig zijn van een soort. Dus; heb je nog andere amfibieen soorten in je bak?

watersalamander

nee alleen een kweekgroepje van 4 roodbuikpadden maar de "eitjes"liggen boven op een stuk schors zijn doorzichtig met een soort bruinpuntje erin, wat zal ikermee doen? apart zetten in een bak met pompje en zurfstof luchtpomp?

Willem Meilink

Weet je uberhaupt zeker dat het eitjes zijn? Ik bedoel er worden er meestal enkele honderden gelegd. Ik kan me niet voorstellen dat de rest je is ontgaan, tenzij je recentelijk niet te vaak in je bak hebt gekeken waardoor de dieren de tijd hadden om al het een en het ander op te eten.

De eieren liggen ook boven het water niveau, dat is ook raar. Is je waterpeil misschien gezakt de laatste dagen?

Ik zou zeggen, als je er uit kan halen wat er in zit, zonder de "eieren" te beschadigen. Zet de substantie dan apart in water en maak er dan nog een foto van en zet deze op het forum. Misschien is het namelijk een vel van het vervellen.

watersalamander

ik ben even 4 uur van huis geweest bij thuis komt zag ik dit op het schors zitten, liever zit ik er even niet aan aangezien het zomaar kan zijn dat het eitjes zijn en ik bang ben dat ik te lomp ben.

bouffonne

Citaat van: bouffonne op januari 16, 2012, 08:39:09 PM
Zo zien vuurbuikpad eitjes uit

http://zoologicalservices.eu/Portals/64/UltraPhotoGallery/3675/35/[5]

Ik heb de foto zelf even verwijderd. :-[
Was ook niet de foto die ik eigenlijk wilde plaatsen
Die foto was inderdaad van een Pippa, die draagt de eitjes onder de buik mee

bouffonne

Citaat van: jeffreyseves op januari 16, 2012, 09:07:53 PM
ik ben even 4 uur van huis geweest bij thuis komt zag ik dit op het schors zitten, liever zit ik er even niet aan aangezien het zomaar kan zijn dat het eitjes zijn en ik bang ben dat ik te lomp ben.

Kijk eens de planten na, kam zijn dat er ergens nog meer eieren zijn

Jeroen.S

Maak eens wat meer fotos en pak daar de beste en duidelijkste uit. Het lijkt nu net alsof er iets uit je neus is gevallen. :D :D

Willem Meilink

Als je het levend wil houden moet je in ieder geval voor zorgen dat de eieren onder water zitten. In verband met uitdroging van de eieren. Misschien dat er nog meer gelegd gaat worden, als het eieren zijn.