Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



computer

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

Is er iemand die mij kan vertellen waar het virtueel geheugen
van mijn computer zich bevind en hoe ik er bij kan komen????
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Klik hier: Et voila!  ;D

petro pees

Wooow, dat is moeilijk man!!!!!!!!!!!!!
Tylototriton Shanjing

fftzz

Hoi Petro,

Ik ga er van uit dat je XP draait:
Navigeer naar: start-control Panel-system daarna de advanced tab, performance-settings, dan nog een keer advanced het onderste vakje is je virtual memory.
Als ik jouw was zou ik hier niet te veel mee spelen, als je een probleem met je virtueel geheugen hebt kan het zijn dat je harde schijf er vol is, en moet je eens een schijf opruiming doen.
Als het probleem blijft moet je eens gaan denken aan een geheugen uitbreiding (hardware).

Sorry voor de Engelse kreten, maar daar werk ik mee.

PeterZ

Ik sluit me bij ronald aan.

Als je schijf niet vol is dan hardware uitbreiden cq vervangen.

PeterZ

petro pees

#5
Kan ik tekstdocumenten gewoon verwijderen?,kan ze toch niet openen!
Ik heb overigings 200 GB virtueel geheugen waarvan nog 196 GB beschikbaar.
En toch duurt het een eeuw voordat ik kan beginnen om te proberen op de
site te komen.
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Ik neem aan dat je Mb bedoelt, tenzij je je pc in de 80-er jaren hebt aangeschaft ;)

petro pees

Citaat van: Coen Deurloo op september 19, 2007, 07:25:58 PM
Ik neem aan dat je Mb bedoelt, tenzij je je pc in de 80-er jaren hebt aangeschaft ;)


heb het veranderd,sorry
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Citaat van: petro pees op september 19, 2007, 08:19:06 PM
Citaat van: Coen Deurloo op september 19, 2007, 07:25:58 PM
Ik neem aan dat je Mb bedoelt, tenzij je je pc in de 80-er jaren hebt aangeschaft ;)


heb het veranderd,sorry


Grapjas :)

petro pees

ja,ja,maar veel verder kom ik niet. :-\
Tylototriton Shanjing

PeterZ

Petro,

Hoeveel ruimte heb je nog beschikbaar op je c-schijf?
Heb je onlangs iets geinstaleerd waarna de pc veel trager werd?

Wat zijn de specificaties van je pc?
Pentium??
Intern geheugen: 
Harde Schijf:

Draai je met xp?

Peter

fftzz

Petro,

Even een paar dingetjes:

Virtueel geheugen wordt aangeduid in MB (megabytes). Wat jij aangeeft 200 GB is erg veel.
Virtueel geheugen is een file (paged) dat op je harde schijf aangemaakt word door je OS (Windows), het totale geheugen (Kernel memory) bestaat uit Virtueel geheugen en Physical memory ( je geheugen banken in je moederbord slots).
Als je harde schijf er vol is moet windows veel heen en weer schijven om je Virtueel geheugen weg te schijven naar je harde schijf, dit zelfde gebeurd als je computer een tekort aan  Physical memory (Sims) heeft.
Ga eens naar: start: my computer-rechts klikken op je C: schijf en naar Properties daar vind je een button disk Cleanup, hier kan je Windows je harde schijf laten opruimen.
Toegang naar het Internet ( www.caudata.nl) is een ander verhaal, dit heeft niet zo veel te maken met je geheugen, dit kan aan heel veel verschillende dingen liggen: bandbreedte, WIFI ontvangst (draadloos), misschien spyware ( vervelende software wat op de achtergrond mee draait) of zelfs drome of zombie ware (je computer doet dan mee aan van afstand bestuurde aanvallen of info verzamelende acties).
Een lang verhaal maar:
Kijk of Internet toegang het enige is wat traag is, zo ja geen geheugen probleem, lopen je andere programma's ook traag zonder internet dan kan dit een geheugen probleem zijn.
Gebruik altijd een goede virus scanner, en een spyware zoeker (spybot) en zet je firewall aan.
Ruim zo nu en dan je harde schijf op.

petro pees

het virtueel geheugen word bij mij echt aangeduid met GB  ???
Properties kan ik verdraaid(en dat is nog een net woord!!!!!!)
nergens vinden,dus kan mijn clean up ook niet uitvoeren.
En dat het zo verrekte lang duurt voordat ik op caudata kan
komen komt omdat het eeuwig duurt voordat ik 'm kan gebruiken
na het opstarten,anders loopt de boel vast.Achterlijk rotding  >:(   >:(  >:(   >:(
Ik ga me weer met mijn Sally's bezig houden.Iedereen bedankt.
Tylototriton Shanjing