Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Easy Life

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwertu

Ik heb vroeger vaker easy life gebruikt voor mijn tropische vissen en ik was er toen best tevreden over. Tegenwoordig is er meer mee geexperimenteerd en ik hoor over het algemeen positieve geluiden.

Ik vraag me af: zou het voor salamanders ook positief kunnen zijn? En zou je het gebruiken voor de watersalamanders? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?


rob

Kun je wat meer vertellen over Easy Life Femke?

(en Psst, wat is je achternaam? voor in de foto van de landdag)

Coen Deurloo

Voor zover ik begrijp is het een erg interessant nieuw wondermiddel, maar ik zou wel eerst een onafhankelijke recensie willen lezen denk ik.

http://www.easylife.nl/nederlands/index.html?id=06

petro pees

#3
Zoals bij alle middelen(zeker met de nieuwe),de 1 zweert zich er bij dood en
de ander vindt het maar niets.
Van de werking heb ik begrepen dat die inderdaad goed is bij aquaria,met
enige zekerheid kan je wel zeggen dat het goed is voor salamanders ook.
Net als Aquasafe heeft het een grote neutraliserende werking en toch en
dat is mijn mening vind ik dat je het beter kan gebruiken als voorbereiding.
Dus niet als de salamanders al in hetzelfde water zitten bedoel ik.
De reden dat ik het toevallig weet is omdat ik het gebruikt heb bij de
herinrichting van een aquarium op school.(met vissen er nog in)
Het is de volgende dag inderdaad glashelder.
Tylototriton Shanjing

Qwertu

Citaat van: petro pees op september 18, 2007, 09:26:39 PM
Zoals bij alle middelen(zeker met de nieuwe),de 1 zweert zich er bij dood en
de ander vindt het maar niets.
Van de werking heb ik begrepen dat die inderdaad goed is bij aquaria,met
enige zekerheid kan je wel zeggen dat het goed is voor salamanders ook.
Net als Aquasafe heeft het een grote neutraliserende werking en toch en
dat is mijn mening vind ik dat je het beter kan gebruiken als voorbereiding.
Dus niet als de salamanders al in hetzelfde water zitten bedoel ik.
De reden dat ik het toevallig weet is omdat ik het gebruikt heb bij de
herinrichting van een aquarium op school.(met vissen er nog in)
Het is de volgende dag inderdaad glashelder.

Volgens mij is aquasafe toch weer anders, maar 1 van die werkingen van easy life lijkt er wel op.


Het is niet echt nieuw Coen, maar het heeft nu wat meer bekendheid. Ik geloof niet dat het een wondermiddel is, maar mijn ervaringen met tropische vissen is dat ze inderdaad veel mooier gekleurd zijn en beter kweken. Ik vraag me af in hoeverre die vlieger op gaat voor salamanders.

Citaat van: Rob Keulers op september 18, 2007, 08:43:33 PM
Kun je wat meer vertellen over Easy Life Femke?

(en Psst, wat is je achternaam? voor in de foto van de landdag)

Kijk even op de link van Coen!

(Enne, vind je het erg als ik pas. Hou het maar gewoon bij de voornaam of is het erg noodzakelijk?  :) )


Citaat van: petro pees op september 18, 2007, 09:49:14 PM
KINDERBEDTIJD!!!!!!   >:(   ;D

Wat hebben jullie ingenomen  :P :P

petro pees

Femke
Ik heb het al jaren geleden ingenomen en het werkt nog steeds,ben
alleen het papiertje kwijt waarop staat wat het is!  :D
Maar ik kan wel zeggen dat het prettig is dat het er op deze site zo
aan toe gaat,ik kijk wel eens op andere forums en het is gewoon
diep triest :'( hoe ellendig mensen met andermans gevoelens om gaan.
Tot aan ordinaire scheldpartijen en ZEER grof woordgebruik aan toe. 
En ach,voor je achternaam hoef je je niet te schamen hoor!!!  ;D
Tylototriton Shanjing

Roy van Grunsven

Op de site staat dat er geen chemicaliën of organische stoffen of bacteriën in zitten. Volgens mij heb je daarmee alle smaken gehad dus wat er wel in zit zou ik niet weten.

Het werkt tegen allerlei dingen die niets met elkaar te maken hebben. Voor vissen, tegen parasieten, voor planten tegen alg, voor goede tegen slechte bacteriën. Dit kan niet in een middel.

Er staat nergens wat het is, er worden massas claims gemaakt en het lijkt te mooi om waar te zijn.
En bij mij geldt de regel: "lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk niet waar"

ergo: ik geloof er geen %^$@ van.

Qwertu

#7
Citaat van: petro pees op september 19, 2007, 08:55:27 AM
Femke
Ik heb het al jaren geleden ingenomen en het werkt nog steeds,ben
alleen het papiertje kwijt waarop staat wat het is!  :D

Ik wil het ook!  :D

CiteerMaar ik kan wel zeggen dat het prettig is dat het er op deze site zo
aan toe gaat,ik kijk wel eens op andere forums en het is gewoon
diep triest :'( hoe ellendig mensen met andermans gevoelens om gaan.
Tot aan ordinaire scheldpartijen en ZEER grof woordgebruik aan toe. 

Ja, ik ken het.....

Citeer
En ach,voor je achternaam hoef je je niet te schamen hoor!!!  ;D

;D  Het is geen schamen. Ik ben alleen een stuk voorzichtiger geworden op internet...


Citaat van: Roy van Grunsven op september 19, 2007, 09:10:26 AM
Er staat nergens wat het is, er worden massas claims gemaakt en het lijkt te mooi om waar te zijn.
En bij mij geldt de regel: "lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk niet waar"

ergo: ik geloof er geen %^$@ van.


Dat er nergens staat wat het is of wat er in zit, is eigenlijk niks bijzonders. Dat gebeurt op grote schaal (als ze weer iets "unieks" gevonden hebben) en niet alleen in de aquaria- en vissenindustrie.

Maar toegegeven, ruim 30 werkingen is te mooi om waar te zijn. Toch denk ik dat het wel ergens een werking heeft. Hetzij op de waterkwaliteit, waardoor de vissen gezonder worden, en daardoor weer minder vatbaar zijn voor parasieten etc etc.  Ik heb absoluut verschil gemerkt in de aquaria waar ik het wel gebruikte versus de aquariua waar ik het niet gebruikte. Al is zoiets natuurlijk niet representatief en zo betrouwbaar als onderzoek.

Het is jammer dat er geen onafhankelijke onderzoeken naar zijn (althans niet dat ik weet).



Coen Deurloo

#8
Nou ik heb even gezocht, en ik heb wel wat gevonden:

Easy Life Recensie #1

Test resultaten in Duits

Hier nog een klein stukje onderaan

Bericht van iemand die wil weten wat de ingredienten zijn

Enfin, via google is een hoop te vinden, al is de vraag natuurlijk hoe geloofwaardig dit allemaal is, wat mij betreft is dit product zeker het proberen waard, ik hoor totaal geen negatieve reacties op dit product. Het komt er volgens het onderstaande artikel op neer dat het mineralen zijn met een lage geleiding? Dit zegt mij persoonlijk niet zoveel, misschien Roy wat meer...

Citeer"...Some minerals are carrier materials, other mineral function as katalyst.
Other minerals remove haevy metals, ammonium, harmful bacteria. Some
minerals act as a tonic, for destressing purposes. And so on, and so on.
Every mineral has its job to do."

Roy van Grunsven

Het citaat is holistische prietpraat. Van uitspraken als "every mineral has his job to do" krijg ik jeuk. Sommige mineralen zijn belangrijk als voedingsstof maar vandium cadmium etc etc. wil ik niet in mijn aquarium.

Bij dat stukje over de ingrediënten hebben ze het over earth minerals. Mineralen zijn gewoon een groep chemicaliën, alleen dan gewonnen in plaats van gemaakt. Het feit dat er een lage geleiding is betekend alleen dat er vrijwel niets aan zouten opgelost is in het water.

Er zal vast iets inzitten maar hoeveel en of het iets doet vraag ik me af.

De belangrijkste reden waarom ik er niks van geloof is dat ze te veel claims hebben. Het kan nooit zo zijn dat 1 produkt onder alle omstandigheden goed is. Zeker niet op zo veel aspecten.

Qwertu

Ok, dat is een duidelijke mening  ;)


Coen Deurloo

Ook al maakt dit product 50% van zijn claims waar vind ik het al de moeite waard. Misschien dat een aantal claims alleen in bepaalde omstandigheden gelden?

Er wordt ook bombastisch gedaan over de prijs, maar dit blijkt niet gewoon een prijs te zijn van een online shop: http://www.zajac.de

Qwertu

Citaat van: Coen Deurloo op september 20, 2007, 09:24:05 PM
Ook al maakt dit product 50% van zijn claims waar vind ik het al de moeite waard.

Dat vind ik ook, maar misschien zijn we te goedgelovig  ;D

CiteerEr wordt ook bombastisch gedaan over de prijs, maar dit blijkt niet gewoon een prijs te zijn van een online shop: http://www.zajac.de

Ik volg je even niet...

Coen Deurloo

Citaat van: Femke op september 21, 2007, 07:53:36 AM

CiteerEr wordt ook bombastisch gedaan over de prijs, maar dit blijkt niet gewoon een prijs te zijn van een online shop: http://www.zajac.de

Ik volg je even niet...

Ik zat het net terug te lezen en is een beetje onduidelijk, ik bedoel niet de euro prijs van het product, maar de prijs die ze gewonnen hadden (Produkt des jahres 2004 Aquaristiek).

Qwertu

Oh! Ja, die pijs van zoo zajac. Daar hecht ik niet zo heel veel waarde aan...