Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Overdrachtspapieren

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TheJippes

Hallo iedereen. Ik had een vraag namelijk: Hoe zit het nou precies met het verkrijgen van zulke overdrachtspapieren? Kun je die papieren alleen krijgen als je lid bent van de salamandervereniging? En heb je die altijd nodig als je wil kweken met bijv Vuursalamanders of alpensalamanders? Ik zie namelijk wel waar ze te downloaden zijn maar moet je dan ook echt lid zijn vaan de Nederlandse salamandervereniging om ze te downloaden? Alvast bedankt!

Groetjes Jurre

naeff002

je kan ze ook zelf opstellen. Je zet jouw gegevens erop en de gegevens van de koper en om wat voor soort het gaat. En de koper houdt een kopie en de verkoper houdt er 1. Dit kan voor vrijwel alle soorten. Bevoorbeeld de kaiseri moet nog een CITES document aangevraagd worden door de kweker/verkoper.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

TheJippes

Dus als ik bijvoorbeeld een Triturus carnifex nakweek zou willen verkopen moet ik alleen mijn gegevens en die van de koper op een document zetten (en goed bewaren natuurlijk) en dan is het legaal?

naeff002

Inderdaad, mits je natuurlijk ook zo'n papier hebt voor je ouder dieren. Waarmee je kan aantonen dat die ook gekweekt zijn
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

TheJippes

Oke, dankjewel voor de opheldering! :)

joep

een nakweekverklaring/overdrachtspapier is heel belangrijk!!!
de AID kan heel vervelend doen!!!dit kan je erg veel geld kosten!!!
ze kunne zo maar,op gekke tijden, met pistool op je stoep staan,1 comma,of hoofdletter verkeerd kan je megaveel geld kosten!!!
ze zijn al bij mij geweest,
ik heb nu zelf een citesadministratieboekje gemaakt,je kan ze bij mij kopen

Niels D

Bij de AID zijn ze niet "wapen dragend", dus ik denk niet dat ze met een pistool op de stoep hebben gestaan. De overdrachtspapieren op deze site voldoen overigens prima.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

TheJippes

 ;D Alleen de papieren op de site kan ik niet downloaden :-\

Jeroen.S

Geen zorgen. Als het goed is heeft Alex ze al klaar liggen. :)

TheJippes

Gelukkig, dan kan ik een beetje zien hoe of wat ;D

Jeroen.S

Wanneer je dieren aankoopt is het goed om alleerst te vragen of het wel nakweek is, en of je de bijbehorende papieren erbij krijgt. Natuurlijk is dat bij Alex geen probleem. :)

AID: http://www.gifkikkerportaal.nl/Gifkikkers/tabid/53/articleType/ArticleView/articleId/98/AID-op-bezoek.aspx

Overdrachtspapieren:
http://www.gifkikkerportaal.nl/Gifkikkers/tabid/53/articleType/CategoryView/categoryId/17/Wetgeving.aspx

TheJippes

Bedankt, dit is erg handig! :)