tylototriton kweichowensis

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TheJippes

#30
Citaat van: bouffonne op december 15, 2011, 07:45:10 AM
Pangio kuhli of te wel Indische modderkruiper is een nacht actief dier en inderdaad geen algeneter

Zijn wel alleseters en peuzelen dan ook wel graag de restjes op wat andere vissen achterlaten
Is dat te weinig moet je ze bijvoeren met voer wat naar de bodem zakt, omdat ze nooit naar de oppervlakte zwemmen
Kuhli's worden vaak in kleine gezelschaps aquariums gehouden.
Maar in combinatie met een salamander heb ik toch mijn twijfels,de temperatuur moet 24 graden zijn.
Bij een lagere temperatuur zijn ze minder actief en eten dan ook minder.
Waardoor hij dan toch een makkelijker prooi kan zijn voor de salamander, die ziet hem dan voor een dikke vette worm aan.
Maar misschien heb je geluk en gaat het goed


De man van de dierenwinkel zij dat de temperatuur wel kon, ik versprak mij inderdaad ook, het zijn niet algeneters maar ze eten resten van andere dieren. Ik houd inderdaad ook in mijn hoofd dat de salamander ze zou kunnen pakken maar misschien gaat het goed en hebben de visjes een beter leven dan normale voederdieren denk ik maar ;)

TheJippes

Ik had nog een vraag namelijk: Is het normaal dat hij na de 4 dagen dat ik hem heb nog niks heeft gegeten? Ik heb wel gelezen dat het normaal is maar ik vind hem toch best snel mager worden :-\ Morgen ga ik kijken of hij wat lekkere wormen lust :)