tylototriton kweichowensis

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TheJippes

Citaat van: MartinS op december 14, 2011, 10:17:46 AM
Ik denk dat je uit Joost zijn post al kan halen dat deze dieren meer op land leven dan in het water (buiten de voortplantingsperiode om). Beginnende hobbyisten hebben vaak de neiging te denken dat alle salamanders in het water leven. Jij hebt een soort gekocht waar je vanuit bent gegaan dat deze in het water leeft. Dat is het gevolg van een slechte voorbereiding met als gevolg dat je nu eigenlijk een landbak in moet richten. Dat de verkopende partij aangeeft dat ze net zo te houden zijn als verrucosus geeft al aan dat deze persoon er ook weinig tot niks vanaf weet. Les die je hieruit kan trekken is dat je nooit blind moet varen uit adviezen van verkopers en je altijd eerst een periode moet nemen van inlezen. Mijn advies voor nu, water eruit en grond erin, bakje water erbij en klaar ben je.


Oke, bedankt voor alle hulp, ik denk dat er dan toch echt niks anders op zit. Ik had mij ingelezen over de verrucosus en mij werd verteld dat de verzorging er erg op leek. Maar het is wel mijn fout. Ik zal de bak leegmaken en er meer land in doen.

Nogmaals bedankt allemaal.

joost.v.wijk

Dit is niet de gewone kweicho, maar een zgn. ondersoort (mss in de toekomst wel een aparte soort). Voor nu duiden we dit type aan met Tylototriton cf. kweichowensis. Er zijn een aantal liefhebbers die deze soort hebben, die je wat meer duidelijkheid kunnen geven over de huisvesting, aangezien dit zou verschillen met de 'gewone' kweicho. Desondanks kun je beter een enorme hoeveelheid water vervangen door een landgedeelte, want zo lijkt me dit op den duur de verkeerde kant op te gaan.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

TheJippes

#17
Ik zal vandaag spullen kopen :-\ Ik baal wel, ik heb mij echt goed voorbereid op een watersalamander en ik vind het behoorlijk dom van me om er later achter te komen dat ze juist niet veel water nodig hebben :-[

Niels D

Dit is T.cf.kweichowensis. Je snapt waarschijnlijk waarom ze met de normale kweichowensis verward worden.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

#19
Wel een prachtig diertje.
Voor deze had ik ook wel naar de beurs willen gaan.

En Niels ik kijk er waarschijnlijk over,
maar waarin onderscheiden de twee soorten zich?

joost.v.wijk

Dit is de gewone kweicho. Zo kun je de verschillen wel zien  ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

TheJippes

Ik heb vandaag het aquaarium leeggehaald en daarna 1 helft met potgrond gevuld met daarop spaghum mos. Ik zal even foto's plaatsen ;)

TheJippes










(Water is nog erg troebel, hopen dat het bijtrekt)

Maxim M.

Wat zijn die rolletjes die in het water liggen?
Verder ziet het er wel mooi uit.
Je zegt dat het water nog moet bijtrekken,
is het gewoon vers water dan?

Water moet normaal een tijd staan om de juiste bacterien te bevatten.

Thibaut Vds

Ik heb die rolletjes al vaak gezien in aqariums waar mensen garnalen in houden en kweken.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

TheJippes

De rolletjes zijn schuilplaatsen voor mijn Pangio kuhli's, er zwemmen er 3 rond. Het zijn kleine slangachtige algenetertjes. Ik dacht omdat ik geen fulter heb (nouja ik heb er wel 1, maar die is veels te groot) om een paar algenetertjes aan te schaffen. :)

TheJippes

Als je goed kijkt zie je links van de laatste foto zelfs een kopje uitsteken :P

naeff002

Het is beter om geen vissen te combineren met salamanders. Deze vissen zijn ook nog eens tropisch. Het landgedeelte zit er goed uit.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

joost.v.wijk

en kuhli's zijn volgens mij ook geen algeneters.... :-\


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Pangio kuhli of te wel Indische modderkruiper is een nacht actief dier en inderdaad geen algeneter

Zijn wel alleseters en peuzelen dan ook wel graag de restjes op wat andere vissen achterlaten
Is dat te weinig moet je ze bijvoeren met voer wat naar de bodem zakt, omdat ze nooit naar de oppervlakte zwemmen
Kuhli's worden vaak in kleine gezelschaps aquariums gehouden.
Maar in combinatie met een salamander heb ik toch mijn twijfels,de temperatuur moet 24 graden zijn.
Bij een lagere temperatuur zijn ze minder actief en eten dan ook minder.
Waardoor hij dan toch een makkelijker prooi kan zijn voor de salamander, die ziet hem dan voor een dikke vette worm aan.
Maar misschien heb je geluk en gaat het goed