tylototriton kweichowensis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheJippes

Hallo iedereen.

Ik heb sinds zondag Houten een Tylototriton kweichowensis uit Houten in huis genomen. Hij ziet er lekker alert uit en heeft een aardig buikje. Hij zit in een 60 liter aquarium met een groot stuk hout met mos er op en er drijft ook een stuk kurkschors in het water. Alleen Triton (Naam van het beestje ;) ) is nog geen een keer het water in geweest sinds ik hem heb, is dat normaal? :-\ Ik hoop dat jullie kunnen en willen helpen, alvast bedankt.

Groetjes Jurre

dimitri J

Hoe komt het dat je er slechts eentje hebt?

Jari B

Heb je je dieren van het Tropenparadijs?

naeff002

Tropenpardijs komt helemaal niet in Houten.
kweicho's zitten niet het hele jaar in het water en moeten dus ook wel een fatsoenlijk stuk land hebben met schors en bladeren waar ze zich tussen kunnen verstoppen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

TheJippes

Citaat van: dimitri J op december 13, 2011, 08:17:37 PM
Hoe komt het dat je er slechts eentje hebt?


Dit is mijn eerste salamander, ik dacht dat ik dan beter rustig aan kon beginnen en niet te veel hooi op de fork te nemen.

Ik heb hem gekocht van een Duitse vrouw met haar eigen particuliere stand. Mij werd gezegd dat een groot stuk hout of kurkschors voldoende zou zijn en dat de verzorging te vergelijken was met de T. verrucosus.

Maxim M.

Ik denk dat de verrucocus iets meer aquatiel is dan kweichowensis.
Een goed stuk land voorzien en eventueel wat water over een stukje van het land laten stromen.
Zodat hij daarin wat kan zitten. Zo gaat hij mss wat vlotter het water in.

(is maar wat ik las. Zelf geen ervaring mee.)

dimitri J

Vind het mooi dat je het kalm aan wilt doen, maar ik zou als het goed blijft gaan toch wat soortgenoten erbij zoeken :)

TheJippes

Citaat van: dimitri J op december 13, 2011, 10:38:56 PM
Vind het mooi dat je het kalm aan wilt doen, maar ik zou als het goed blijft gaan toch wat soortgenoten erbij zoeken :)

Ik zal het advies zeker overwegen, ik moet dan wel mijn ouders ompraten ;) Ik zal ook proberen het land te vergroten. Zal ik ook nog foto's plaatsen?

Niels D

Gefeliciteerd met je aanwinst. Je zult inderdaad het landdeel moeten vergroten, maar dat is niet moeilijk te realiseren. Succes met beesie!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Mijn kweicho's zitten buiten de voortplantingsperiode in een landbak, met enkel een schaaltje (doorsnee 15 cm) met water van 2 cm diep..


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Maxim M.

Citaat van: TheJippes op december 13, 2011, 10:44:24 PM


. Zal ik ook nog foto's plaatsen?

Tuurlijk! Foto's zijn altijd welkom :)

TheJippes

Ik zal vandaag gelijk wat foto's plaatsen! Het water staat nu 16cm hoog. Ik dacht er aan om een soort plateau te maken van achterwand die ik momenteel in  mijn aquarium heb zitten. :)

TheJippes

Hier wat foto's van het aquarium en de prachtzak ;D

Sorry voor de bagger kwaliteit, ondanks dat ik het technische fototopic heb bekeken kreeg ik er niks beters uit :-[

MartinS

Ik denk dat je uit Joost zijn post al kan halen dat deze dieren meer op land leven dan in het water (buiten de voortplantingsperiode om). Beginnende hobbyisten hebben vaak de neiging te denken dat alle salamanders in het water leven. Jij hebt een soort gekocht waar je vanuit bent gegaan dat deze in het water leeft. Dat is het gevolg van een slechte voorbereiding met als gevolg dat je nu eigenlijk een landbak in moet richten. Dat de verkopende partij aangeeft dat ze net zo te houden zijn als verrucosus geeft al aan dat deze persoon er ook weinig tot niks vanaf weet. Les die je hieruit kan trekken is dat je nooit blind moet varen uit adviezen van verkopers en je altijd eerst een periode moet nemen van inlezen. Mijn advies voor nu, water eruit en grond erin, bakje water erbij en klaar ben je.

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana