foto's van mijn buitenterrarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali

mijn triturus opzet

alibombali

mijn Algira, Corsica en Ambystoma opzet

alibombali

#2
Vandaag mijn Corsica's in hun nieuwe verblijf verbannen....
Twee dames zijn echt moddervet.....

Coen Deurloo

Gaaf Alex! Hoe lang ben je hier mee bezig geweest? Kun je iets meer vertellen over de inrichting van je buitenterraria, hoe diep het is, welke materialen je hebt gebruikt e.d.?

alibombali

ze zijn 90 cm diep... de triturusbak is 120x90 en de Algira/Corsicabak is 150x150 opgedeeld in 3e.
Ze zijn opgebouwd met een houten verlorenbekisting bekleed met vijverfolie en afgetimmerd met schuttingshout.

Het grootste probleem die ik moest overwinnen was het grondwater....die is 85cm onder maaiveld.
Dat heb ik opgelost door een pomp in te bouwen die het overtollige grondwater/regenwater wegpompt met een schakelklok.

ik heb ze het afgelopen jaar in fases gemaakt.

Robert Jan

Het ziet er erg mooi uit. Ik ben alleen bang dat de bakken op de foto's niet ontsnappingsvrij zijn!
Er zit te weinig ruimte tussen de rand en de bak. De planten die in de bak groeien zullen als opstap gebruikt worden om op de rand te klimmen. Ook zullen de hoeken van de bovenste bak gebruikt worden om naar boven te klimmen. Op de foto lijkt het ook of er een vrij grote kier tussen de bak en het deksel zit. Bovendien zal het hout naar verloop van tijd gaan werken en er zullen waarschijnlijk kieren ontstaan tussen het deksel en de rand. Ik zou in ieder geval het deksel verzwaren en de rand om het deksel afkitten!
(Ik heb in mijn vorige tuin een buitenterrarium gehad met daarin Bombina orientalis. Een gemetselde bak, van binnen glad gemaakt met stucwerk. Een rand van plexiglas en een heleboel kit om elk kiertje dicht te maken. De planten die erin groeiden werden elke week bijgeknipt om de ontsnappingskans zo klein mogelijk te maken.)
CB  Ambystoma andersoni
CB  Ambystoma mexicanum
WC/F1  Cynops pyrrhogaster Tohoku
CB  Hynobius dunni
CB  Hynobius quelpartensis
CB  Hynobius retardatus
CB  Salamandrella keyserlingii

alibombali

#6
Ahh...die ontsnappingen heb ik al gehad...nu is hij echt ontsnappingsvrij..de beplanting mag van mij part tot aan het gaas groeien want ik heb gaas kunnen vinden met een fijheid van 5 mm.
Wat die bovenste bak betreft met die kier....Die is eergisteren geschilderd en er ligt nog wat piepschuim tussen...

alibombali

Hier zie je hem dicht....