Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Eentje voor Naeff

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Ook een leuke! Hoeveel heb je er?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Citaat van: Niels D op november 20, 2011, 07:49:02 PM
Ook een leuke! Hoeveel heb je er?

Geen  ;) Ik heb ook geen idee of dat spul in de hobby gehouden wordt...daar zal Naeff wel een antwoord op geven zodra ie het ziet.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Ze worden in de hobby gehouden, maar ik heb ze zelf nog nooit gezien.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Monique

Ja hier waren ze laatst te koop,  kleintjes. Ik vind ze erg mooi met die puntneusjes. Maar zijn pittige diertjes heb ik begrepen!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

joost.v.wijk

Ik heb jaren geleden zo'n beest verzorgd op school, tijdens m'n opleiding dierenverzorging. Is inderdaad een zeer pittig beest: die verscheurde zo een volwassen muis aan stukken!!!


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Citaat van: Monique op november 20, 2011, 09:29:37 PM
Maar zijn pittige diertjes heb ik begrepen!

Dat hoorde ik ook al ja, daarom zat er maar 1 in dat giga aquarium  :). Heel apart diertje en toen ze hem eten gaven ging die tekeer als een bezetene idd!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

naeff002

Het zijn de, samen met de spinifera, de meest gehouden weekschilpad. Een Noord-Amerikaanse soort. Zijn inderdaad zeer actieve dieren als het om eten gaat. Ze worden als kleine dieren verkocht, graven zich geheel in het zand zodat je alleen de kop nog ziet.
Het probleem is dat als je een vrouw hebt dat je dan kan rekenen op een dier van rond de 50/60 centimeter, de mannen blijven een stuk kleiner. Dus ze moeten vrij groot gehuisvest worden.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus