Salamandra s. terrestris

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

naeff002

Ik ben laatst op bezoek geweest bij een kennis van mij in België en die had onverwachts larven gekregen van zijn terrestris. Hij vroeg zich af hoe lang ze in het water blijven voor ze het land opgaan en wat voor landstuk je het best kan plaatsen hiervoor.


Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Patrick dk

Ik zag dat ze in sommige set ups worden gehouden op fijn grind , dus ik denk de waterstand laag houden als de larven wat groter zijn en een heel geleidelijke overgang maken met zo fijn mogelijk grind
C orientalis

Steven DC

Je kan ook de bak schuin door er iets onder te leggen aan één zijde. Op het stuk dat dan droog komt te liggen, leg je een stukje kurk en wat mos.

Patrick dk

Loop je dan weer niet het gevaar dat je evt diertjes kwijtraakt door verdrinking ? Ik begreep eigenlijk dat als ze eenmaal gemorfd zijn , ze voorlopig aan enkele millimeters water genoeg hebben.
C orientalis

naeff002

Denk dat we gaan voor het aflopende grind. Heeft hier ook gewerkt voor Trituru. Is natuurlijk niet te vergelijken, maar toch
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Patrick dk

Misschien nog wat extra takjes waterpest op de overgang van water naar land ? En op het grind inderdaad wat plukjes nat javamos . Het is een probleem wat ik (helaas)  :-\ nog niet aan de hand heb gehad.
C orientalis

Steven DC

Citaat van: Patrick dk op november 22, 2011, 01:52:51 PM
Loop je dan weer niet het gevaar dat je evt diertjes kwijtraakt door verdrinking ? Ik begreep eigenlijk dat als ze eenmaal gemorfd zijn , ze voorlopig aan enkele millimeters water genoeg hebben.

Uiteraard dagelijks checken op morfjes. Morfjes in een andere bak zetten... ;)

naeff002

als ze het land op zijn, worden ze in een andere bak gezet
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus