Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Gewetenloze natuurfotografen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Hier heb ik nog nooit van gehoord, maar gebeurt blijkbaar wel:

Boomkikkers stil laten zitten d.m.v. stikstof

Ongelofelijk. Met een beetje geduld kun je ze ook schitterend fotograferen...

rob

Bizar...

Volgens mij hebben de ouders van deze lui zich vergist... De baby weggooien en de nageboorte opvoeden, dan krijg je zo'n lui!

Lijkt een beetje op het 'wildzang verhaal' .. ken je dat ?

petro pees

Het wildzangverhaal ken ik niet ,maar dat hoeft ook niet.
Ik word hier al niet goed van en niet omdat het diertje
zo zeldzaam is,maar dat iemand het doet. >:(
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Wildzang verhaal? vertel, iets met vogels neem ik aan?

rob

bij wildzang heb je het over putters, sijsjes, vinken etc. etc.

Nakweek (met gesloten voetring) is prijzig, dus wat doe je dan? Je gaat naar de ardennen en vangt wat van die dieren. Dit doe je door netten te spannen die je bijna niet ziet, daarachter zet je wat gevangen vogeltjes in een kooitje, die met hun gekwetter de wilde vogels lokken, en hebbes!

dan neem je ze mee naar huis, gaat naar de sigarenboer, koopt een fles aanstekervulling (gas) en neemt dat mee naar huis. Thuis pak je je gevangen vogeltje, spuit wat gas op het pootje en het pootje bevriest. Door de kou krimpt het pootje, en je kunt met geweld een ringetje om het pootje schuiven. Het pootje ontdooit, zwelt enorm, het beestje zit 2 weken mank en daarna is het over... Je hebt nu een (voor het oog) legale vogel met gesloten voetring.

Normaal kun je zo'n ring alleen om doen bij hele jonge dieren, maar op deze manier werkt het ook..

Niet dat nakweek wildzang zo extreem duur is, maar een gevangen vogel of een nakweek vogel scheelt een tientje of 2 in prijs, schijnbaar genoeg om toch wilde dieren te vangen en te martelen.

Het klinkt misschien een beetje absurd, maar ik heb gezien dat het werkt.

BAH!

Coen Deurloo

Klinkt ook gewetenloos Rob...hoe komen deze mensen toch in aanraking met de natuur? Iemand die zo gierig is kan toch niet oprecht van de natuur houden...

Coen Deurloo

Het vervolg

AID is ingeschakeld, al denk ik niet dat die veel kunnen doen.

Roy van Grunsven

Deze fotos duiken overal op maar er is nergens te zien wat er gebeurt. Misschien in is het gewoon water zodat de kikkers mooi glanzen. of lucht om wat zand van een mooie paddestoel af te blazen of voor mijn part silicone om het statief te smeren.
Het zou heel fout kunnen zijn maar of dit zo is kan ik niet beoordelen aan de hand van deze fotos.

Coen Deurloo

Volgens de fotograaf waren het wel degelijk boomkikkers, maar er is inderdaad weinig bewijs te zien op de foto's zelf.