Dicampthodon tenebrosus

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Niels D

Ik kreeg van iemand op dendroboard te horen dat er in Duitsland houders zitten van D. tenebrosus, die mogelijkerwijs ermee zouden kweken. Weet iemand wie deze mensen moeten zijn, of er nu wel of niet mee gekweekt wordt daargelaten?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Van een kweek heb ik nog niets gehoord...gehouden worden ze wel. Mario Riedling en Sebastian Voittel gok ik even uit het hoofdje.

Onze eigen Hugo heeft ook tenebrosus gehad, knap spul!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

ANDRÉ-ARTHUR

Ik heb net gegoogled want ik was niet bekend met deze soort,maar het is een waanzinnig mooi diertje..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Hugo

Nelis,...

Wederom dieren die je kan houden om hun schoonheid, maar niet om het kweken.
Naar mijn beste weten is er nog geen mens op de planeet geweest die ze aan het kweken heeft gekregen.

Daarom verwacht ik ook niet dat er in Duitsland toevallig vorig jaar of dit jaar wel is gekweekt.
Dan was de tam tam al wel gehoord!!

Steffen Hellner heeft er enkelen(larvale vorm) geimporteerd afgelopen jaar.
Hij zal het beste weten wie ze nu hebben!

Prachtige beestjes, vooral eenmaal in landvorm!

Niels D

Ik vond het ook al vreemd om te horen dat ermee gekweekt zou zijn, daar men het in het land van herkomst ook niet voor elkaar krijgt. Ik heb deze soort overigens voor het eerst gezien in een topic van onze Hugo zelf!
Ik vind ze werkelijk prachtig... oh ja.. en ze kunnen groot worden.

Bedankt voor de informatie! Ik moet echt meer gaan netwerken begrijp ik.  :D
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Citaat van: Niels D op november 18, 2011, 04:37:26 PM
Bedankt voor de informatie! Ik moet echt meer gaan netwerken begrijp ik.  :D

Gersfeld + witbier  ;D ;D ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Ik ga dit jaar zeker mee! Ik vind het enigszins zorgwekkend dat het "bier" mij extra motiveert om erbij te zijn, hoewel ik ook wel een wijntje lust. (Ik zit nu aan een Beaujolais....) Weet iemand al wanneer het volgend jaar is?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Dank U! Ik denk dat ik alvast een hotelletje ga boeken, want ik heb er nu al zin in!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Citaat van: Niels D op november 19, 2011, 09:46:34 PM
Dank U! Ik denk dat ik alvast een hotelletje ga boeken, want ik heb er nu al zin in!

Doen  ;) -> http://www.sonniges.de/

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl