2 salamanders bij ons in een vochtig hoekje onder een zak zand

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterZ

Op zoek naar wat kleine regenwormen onder een aantal voorwerpen bij ons achter huis stuite ik op deze 2 salamanders (Volgens mij zijn het watersalamanders, misschien kan iemand dit bevestigen)

Ik wou jullie deze foto's ook tonen. :) Ik wordt momenteel enthousiast van alles wat ik in mijn achtertuin vindt :)

Peter

petro pees

Yep,je heb gelijk.
Op het ogenblik is het in mijn tuin ook bij elk tweede of derde
voorwerp wat ik optil raak
Tylototriton Shanjing

rob


petro pees

Rob wil je feestje niet verpesten ;D maar je was
9 min. te laat met je antwoordt ;)
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Ik weet niet waar Peter woont, maar een Vinpoot is niet geheel uit te sluiten aan de hand van de foto's toch? Deze komt voor in Brabant en Limburg.

PeterZ


petro pees

Tylototriton Shanjing

rob

Ik was wel de enige met het uitgebreide (kloppende!) antwoord.

Als je zegt het is een watersalamander kan het nog steeds zijn de kamsalamander, de vinpootsalamander, de alpenwatersalamander, de kleine watersalamander.

De enige die je uitsluit is de vuursalamander, maar de kans dat die in je achtertuin zit is nog minder dan minimaal.

Aan de hand van de foto's kon het vulgaris of helveticus zijn, maar ik wist dat Peter in het noorden woont, dus dan kan het eigenlijk alleen maar vulgaris zijn  (kleine watersalamander dus)

Dus alsnog mijn feestje he  ;D

Hugo


kevin

Ik vind persoonlijk al de tenen erg dun voor een vinpoot aan de achterkant want zei hebben al meer zwempoten ;) Maar ik zeg ook gewoon Lissotriton vulgaris en dan uitgaand van de rugpatroon die ik bij 1 van de 2 duidelijk zie.

rob

T was al duidelijk Kevin, maar bedankt!

Een vinpoot is niet altijd aan zijn poten te herkennen.. En voor vrouwen gaat die vlieger al helemaal niet op...