Net eigenaar van 4 salamanders en meteen een vraag

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterZ

 ;D  ;D  ;D Mijn salamander hobby is nu echt gestart. Vandaag op de landdag 4 Cynops ensicauda popei van Rob gekocht.

Ik heb ze zonet in de bak gedaan. 3 van de 4 verstopten zich meteen. De 4e is een nieuwschierig baasje. Bij zijn zoektocht door de bak viel hij/zij een aantal keer in het watergedeelte waar ongeveer 9 cm water staat.  Hij kon er zelf weer uitklimmen, maar toch heb ik hierover een vraagje.

Is 9cm waterhoogte niet teveel als ze momenteel nog geheel op het land leven? Kunnen ze dan verzuipen? of is het een angst van de dieren die overwonnen dient te worden

Rob, heb ik goed begrepen dat ze afgelopen april zijn geboren?

Peter Zuidema

PS Sorry dat ik halverwege weg ben gegaan, maar was met de hele family en zij wilden graag weer richting friesland. De 2 lezingen die ik gehoord heb waren erg interesant, zelfs voor een beginnend salamanderliefhebber.  Het heeft bij mij veel losgemaakt en tot verder nadenken gezet betreffende het onderwerp wildvang.  Zodra mijn salaris is gestort zal ik me lid maken van de vereniging.

Qwertu

#1
Als ze er makkelijk uit kunnen klimmen (niet te steile kant) is het niet zo'n probleem. Persoonlijk zou ik er wat minder diep water in doen.

rob

Hey Peter,

leg een takje of iets dergelijiks in het water zodat de dieren er uit kunnen kruipen via een takje als ze moeite hebben met de steile rand, voor de zekerheid..

Ik mail je straks nog even

R