watervlooien voor axolotls

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yipee-ki-yay

M'n axolotls hebben eitjes gelegd. Een bak vol. Ik heb een zakje watervlooien gekocht bij de dierenwinkel. Nu wil ik hiermee kweken zodat ik niet steeds terug hoef te gaan. Ik las al dat ze algen eten maar dit zal lastig worden nu het kouder is buiten. Kan ik iets anders bij het water gooien wat ze ook eten?

ANDRÉ-ARTHUR

Je zou ook een artemia kweekset aan kunnen schaffen..Met het kweken van watervlooien heb ik persoonlijk geen ervaring..je zou het kunnen nazoeken hier op het forum want in het verleden hebben verschillende leden het hierover gehad..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

joost.v.wijk

Ligt eraan hoeveel axo's je wilt opkweken. Voor een paar, zijn watervlooien nog wel te kweken. Maar dan moet je nog steeds een grotere hoeveelheid hebben. Die paar watervlooien in een zakje haalt weinig uit. Watervlooien kweken doe ik ook (voorjaar en zomer) in een 80cm bak, eikenblad op de bodem, en af en toe een scheutje melk. De bak staat buiten in de zon.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

MartinS

Wat je zou kunnen gebruiken als voedsel is een algentablet, wat melk of een beestje gist/bloedmeel. Het water zal troebel worden! Maar je zult zien dat na een paar dagen het water weer helder word omdat de watervlooien het water gefilterd hebben.

Maar niet alleen is de kou lastig voor de algengroei maar ook je watervlooien opbrengst zal daardoor erg laag zijn. Mocht je in de winter willen kweken moet ik je toch aanraden een bak binnen te plaatsen. Je kunt dan net zo goed een oud aquarium gebruiken waarboven je een lamp plaatst die de algengroei stimuleert, je  kunt ook nog wit papier onder de bak leggen wat het licht weerkaatst waardoor je een sneller effect hebt. Bladafval en een roestige spijker helpen ook om de algengroei op gang te brengen. Gebruik regen af aquariumwater want van leidingwater word de opbrengst minder omdat dit (al is het weinig) chloor kan bevatten.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Ik kan echt die kweek schaal voor artemia aanraden. Deze kun je via internet bestellen en je hebt er geen luchtpomp voor nodig. Tevens is het scheiden van de eierschalen ook geen enkel probleem. Als ze dan groter zijn kun je overgaan op ander voer.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

sannie

ik heb het beide geprobeerd en wat niels zegt ben ik het mee eens! de kweekschaal voor artemia is echt een must om te hebben en te makkelijk voor woorden! ik heb er maar gelijk 2 gehaald want had nogal veel axolotl larfjes XD watervlooien vond ik lastig te kweken en als dat uiteindelijk liep was het 2 dagen scheppen en alles op en dan begon je met 4 zakken watervlooien ofzo...
maar iig succes met je kweek!!