Belevenissen met mijn salamandra algira's

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

alibombali

Vorige week had ik de net overgenomen Algira's van Harrie overgezet in mijn nieuw ingerichte buitenterrarium, samen met mijn eigen kweekgroep.
Kreeg ik afgelopen maandag een mailtje via mijn website van een Koog aan de Zaaner (mijn woonplaats) dat hij een geel zwart gevlekte salamander in zijn tuin aantrof.
Ik natuurlijk meteen eropaf....en ja...hij had mijn beestje op laten halen door de dierenambulance.
Ik naar de dierenambulance te Zaandam...kon ik hem terugkopen voor 15 euro (ritkosten)
Hij zit nu weer in zijn nieuwe buitenterrarium en vandaag heb ik de terrarium 100% onsnapingsvrij kunnen maken met gaas nan 6,5 mm..
Nu maar hopen dat er geen andere sally's ontsnapt waren!!!

petro pees

Had je in january ook al niet zo iets?Ik meen onthouden te hebben dat
Harry er nog een grapje over maakte.(zou ik nooit doen! :D)
Maar je bent niet erg opgeschoten toch?Het is nu September! ;D ;D ;D
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Alex, waar konden ze ontsnappen dan? Misschien een goede tip voor andere buitenterrarium bouwers om op te letten...

Hugo


alibombali

Ze zijn ontsnapt uit een terrarium met overliggende randen van 8 cm en daar overheen gaas van 12mm
Voordat mijn Algira's erheen verhuisden, zaten mij Ambystoma's erin en waren er nooit ontsnappingen...

alibombali

Citaat van: petro pees op september 13, 2007, 06:33:04 PM
Had je in january ook al niet zo iets?Ik meen onthouden te hebben dat
Harry er nog een grapje over maakte.(zou ik nooit doen! :D)
Maar je bent niet erg opgeschoten toch?Het is nu September! ;D ;D ;D



Klopt, dat was in een andere bak met Marmers, die beesten weten ook op de meest gekke manieren te ontsnappen...
In die bak had ik ook nog muizen!!!  als het tegen ''kan'' zitten, zal het ook tegen zitten.


kevin

Das echt balen Alex.
Nouja een ontsnapping kan iedereen overkomen je leert hier alleen meer van.
Wens je zoiezo succes met je nieuwe algira`s ;)

Pamela

Ja, ik kreeg ook een mailtje van een paardenliefhebster. Zij komt uit Koog aan de Zaan en had een foto gemaakt van een mooi beest :). Ik herkende dus de Algira van Alex. Ik heb haar gemaild èn natuurlijk Alex. Gelukkig is alles dan toch nog op zijn pootjes terecht gekomen. Zo zie je maar dat onze nederlandstalige sites toch belangrijk zijn. Mensen gaan dan toch googelen en komen op dit forum of Harry's salamanderweb terecht. En heel soms op Alex' site ;D ;)