Hallo allemaal :)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheJippes

Hallo iedereen,

Mijn naam is Jurre Luster. Ik ben 16 jaar en kom uit Velserboek. Misschien zijn er mensen van het Reptielen Forum aanwezig of van Reptitalk, die zullen mij waarschijnlijk wel al kennen. Ik ben van plan om binnenkort een aquarium over te nemen van een nicht van mij waar ik een salamander in wil gaan houden. Ik ben mij daarom al een tijdje bezig met het inlezen om het dier zo goed mogelijk te huisvesten. Ik ben vooral geinterreseerd in de Tylototriton verrucosus (omdat dit de enige Tylo soort is die je volledig aquatiel kunt houden), de Cynops orientalis of de Pleorodeles waltl. Het probleem van de Tylototriton is vooral dat ik hem tot nog toe nergens heb gezien als nakweek, ik wil deze soort namelijk wel het liefst omdat toen ik ze zag ik gelijk al verliefd was :D

Ik heb al een Pogona henrylawsonii in mijn bezit genaamd Macho (dwergbaardagaam), een Eublepharis macularis genaamd Lia (Luipaardgekko) en 2 Felis catus genaam Dobby en Smeagle (katten :P )

Dat was het wel zo'n beetje ;)

Groetjess Jurre :)

naeff002

welkom hier. Ken je inderdaad al van het reptielenforum.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

TheJippes

Citaat van: naeff002 op oktober 24, 2011, 02:04:25 PM
welkom hier. Ken je inderdaad al van het reptielenforum.

Oh hallo naeff :D Jij snapt er nu waarschijnlijk niks meer van :PMijn ouders hebben ineens toch gezegd dat ik wél een salamander mag ;D Nog bedankt voor je hulp btw ;)

Niels D

Welkom en gefeliciteerd met je fantastische idee om voor salamanders te gaan en dat je jouw ouders hebt kunnen overtuigen.  :P

T. verrucosus zie je idd niet veel. P. waltl en H. orientalis zie je daarentegen een stuk vaker. Ik ben zelf een echte liefhebber van P. waltl en deze leveren weinig problemen op als je onervaren aan deze hobby begint. Ze zijn groot, actief en echte enthousiaste vreters. Tevens zijn ze niet moeilijk om te kweken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

TheJippes

Het overhalen was idd erg moeilijk. Vooral omdat mijn ouders bij mijn Dwergbaardje al zeiden: "Maar meer komt er ook echt niet in!" ;D