NK Neurergus kaiseri veiling

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Neurergus Kaiseri Veiling

Op caudata.org wordt een veiling gehouden van 5 nk Neurergus kaiseri door Alan Cann. Alan is een erg ervaren kweker en ik heb via zijn website zijn kaiseri kweek in de gaten gehouden.

Wellicht kunnen we hier samen op bieden om een groep binnen de vereniging op te starten, wie heeft interesse? Als we dit goed aanpakken kunnen we ons steentje bijdragen aan het stoppen van de wildvang uit Iran.

Veiling Neurergus kaiseri op Caudata.org

Website van Alan Cann met artikelen over zijn N. kaiseri

Financiele bijdragers tot nu toe:



  • Coen
  • Rob
  • Femke
  • Peter


rob

Ik zag het net inderdaad ook...

Als er een ervaren en betrouwbare kweker aangeeft dit op zich te willen nemen wil ik wel aan de financiële kant bijspringen.

Wie?

Qwertu

Oeh, dit zijn natuurlijk ge-wel-dige dieren.

Ik wil best bijspringen, maar ik heb niet altijd veel te spenderen...en ik neem aan dat de kosten hoog op gaan lopen, maar dat zijn ze natuurlijk waard.

Ik doe mee, maar wat is de minimum inleg?

Coen Deurloo

Minimum inleg? Oei Femke, hier is natuurlijk nog niet over nagedacht. Ik stel voor dat we hier op de landdag tijdens de ruilbeurs wat meer over praten, wat denken jullie?

Ik heb Sergé Bogaerts hier ook over gemaild, aangezien hij ervaring met Neurergus heeft kan hij misschien e.e.a. adviseren.

PeterZ

Ik heb nog geen ervaring, maar begrijp ik goed dat het dier zeldzaam is?
En dat de dieren nog steeds in het wild worden gevangen voor hobiesten?

Indien bovenstaande het geval is ben ik bereid een financiele bijdrage te leveren. Maar ik zou net als femke willen weten over hoeveel we het hebben.

Ik kom ook op de landdag om kennis te maken met een ieder van dit forum en ben geintresseerd om mijn bijdrage te leveren.

Mischien kan iemand mij dan iets meer info geven over deze soort.

Peter Zuidema

PS  kan ik op de landdag salamanders kopen, of moet ik vooraf bij iemand reserveren?

Coen Deurloo

We zullen in totaal een minum van 150 euro bij elkaar moeten brengen, maar ik neem aan dat dit nog hoger gaat liggen aangezien de bieding tot 30 september duurt. Ik heb al een eerste bod gedaan, 150 euro kan ik desnoods nog wel in mijn eentje bij elkaar krijgen.

PeterZ

Ik heb net nog wat artikelen over deze soort gelezen.
Coen als het nodig is kun je op een bijdrage van mij rekenen!

Ik heb de afgelopen weken veel gelezen en ben ervan overtuigd dat wildvang tegen moet worden gegaan.

Peter

rob

Goed bezig hier..

Peterz,

Verkoop genoeg daar, maar als je vooraf wat regelt weet je zeker dat je beoogde dieren er zijn. Maar de dieren die jij hebt zullen naar mijn idee zeker aangeboden worden daar!


Sergé Bogaerts

Het is natuurlijk een nobel doel; enerzijds om caudata.org te kunnen bekostigen en anderzijds betreft het echte nakweek. Ik heb regelmatig contact gehad met Alan aangezien ik zelf ook nog steeds kaiseri heb, alleen mij lukt het maar niet om er mee te kweken. Door Belgische leden van de Salamandervereniging is er ook al mee gekweekt overigens, het probleem is alleen dat waren "toevalskweken".
Inmiddels is er ook in Tjechië, VS en in Spanje (een van de leden van de Salamandervereniging) mee gekweekt. Kortom, de ervaringen beginnen te komen en hopelijk leidt dat er toe dat er meer en meer nakweek op de markt komt.

Ik vind zelf dat ik eerst maar eens met mijn eigen dieren moet kweken (ik probeer elk jaar een andere truc) en omdat deze dieren al jaren gezond zijn wil ik er ook geen enkel ander dier bij brengen. Ik heb drie vrouwen en een man en een onbekend geslacht dier uit Belgische nakweek.

Ik wil dus best iemand adviseren die er mee aan de slag wil, maar het lastige is dat je wel een hele zware verantwoordelijkheid op je neemt als je dieren neemt die met geld van anderen gekocht zijn. Persoonlijk denk ik dat je dat eigenlijk niet moet doen. Het leidt op korte of langere termijn tot ruzie vrees ik. Maar ik wil jullie bets met advies bijstaan, let wel, mijn advies is natuurlijk geen garantie tot succes, ik heb ze wel opgekweekt van larven tot volwassen dier, maar dat zegt eigenlijk niks.

Ik doneer dus liever gewoon wat geld aan de site van John Clare, dat ontslaat me van verplichtingen en ik draag toch bij aan het behoudt van caudata.org.

Tot zaterdag!!!

Groet, Sergé






Coen Deurloo

Bedankt voor je reactie Sergé, jammer dat je geen dieren erbij wil maar ook begrijpelijk. Het is inderdaad een flinke verantwoordelijkheid. Toch zou het zonde zijn als we deze kans voorbij laten gaan. Zijn er misschien meer mensen met Nuerergus ervaring in Nederland?

Ik zou er natuurlijk wel mee aan de slag willen gaan, maar dan wel goed geinformeerd. Misschien kunnen we met een beetje moeite de kennis van jou, Alan en andere bundelen. Het lijkt me het beste dat ik in dat geval de groep zelf zou willen kopen om, zoals je zegt, ruzie en teleurstelling te voorkomen.

Sergé Bogaerts

Tja, ik betwijfel dus of dit echt een kans is die we voorbij laten gaan. Als er meer gekweekt gaat worden komen er wel meer dieren op de markt, misschien zelfs wel voor lagere prijzen dan via een veiling.

Mensen die echt met die dieren aan de slag willen kunnen zich bij de respectievelijke kwekers melden, komen waarschijnlijk op een wachtlijst en kunnen daarna aan de slag.

Er zijn denk ik genoeg ervaren mensen binnen de club, maar je moet er wel de tijd en geld voor hebben. Maar dat geldt ook voor andere zeldzame soorten zoals Paramesotriton laoensis.

Ik denk als je succesvol marmersalamanders kunt houden, opkweken en kweken zonder dieren te verliezen, je deze dieren ook kunt houden en opkweken. Kweken is dan een tweede stap.

Groet, Sergé


Coen Deurloo

In dat geval val ik af, ik heb nog geen successen geboekt met Marmersalamanders, al heb ik ondertussen wel genoeg geleerd om een volgende poging beter te laten verlopen.

Qwertu

Wat Serge zegt; daar zit wat in natuurlijk.
Maar toch.........

Ik ga die veiling eens in de gaten houden en kijken hoe hoog die prijzen oplopen. Tot nu toe ben je de enige of niet Coen?

Coen Deurloo

Tot nu toe ben ik de enige, maar ik neem aan dat eventuele andere bieders meer geslepen zijn en gewoon wachten tot een dag voordat de veiling afgelopen is (Zoals ook vaak op Ebay het geval is) en dan snel achter elkaar bieden...

Qwertu

Ja, en dan zo de prijs flink opdrijven :)