Mogelijk planaria

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

De kans bestaat dat we planaria in onze slakkenkweekbak hebben, maar deze lange witte wormpjes zien er anders uit dan de planaria in onze axobak. Ze zijn groter, langer dikker en bewegen zich meer als rupsen tegen de glaswand aan ipv het door de bak kronkelen wat ik eerder heb gezien. De planaria bij de axo's zitten soms ook tegen de glaswand aangeplakt, waarbij ze meer weg hebben van een slakje. Dit zie ik de witte wormpjes niet doen.

Kan dit een ander soor diertje zijn, dan planaria? Ik zou er echt van balen als het planaria is, want heel de bak zit al vol slakkeneitjes. Kan een bak met een beperkte planaria populatie alsnog als slakkenkweekbak fungeren of zijn binnen de kortste keren alle slakken naar hun grootje?

Oh ja, ik denk niet dat het van die kleine bloedzuigers zijn.

A34

Bedoel je misschien dit diertje ''Detritus worm ":

Detritus worm, Hydra and Planaria

De benaming is niet goed. De juiste benaming staat wel bij de beschrijving op youtube.

joost.v.wijk

Er zijn heel veel soorten planaria. De kans dat ze het toch gewoon zijn, is groot.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Het lijkt helemaal op die detritus worm inderdaad. Als ze maar niet schadelijk voor de slakken zijn.

Kan planaria nu kwaad voor de gehele slakkenpopulatie of kost het me hooguit een paar slakken per maand?