iemand ervaring met Hagen Exo Terra Glas Terrarium met Achterwand "

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bouffonne

Kan van iemand overnemen voor een prikkie, maar ik heb met dit soort geen ervaring, wat veiligheid en sterkte.
Dit i.v.m het plastic sluit gedeelte.

Bjorn

Ik heb 2 exo terra terrariums van 45x45x45 (met achterwand)
Deze 2e hands gekocht, omdat de nieuwprijs niet opweegt tegen een "normaal glazen terrarium"

Prima ervaringen mee. Ventilatie is goed, stevig en is waterdicht. (hoewel het waterpeil te laag is voor watersalamanders)
Nog een voordeel is dat je snoeren etc. mooi weg kan werken achter de achterwand, en dat onderdelen als achterwand en afdekgaas ook los te koop zijn.

Het plastic sluit gedeelte klik je vast aan de bovenkant (als je die eraf haalt kan het terrarium van boven af ingericht worden), en het plastic sluit gedeelte aan de voorkant is stevig.

Nee, ik ben geen exo terra verkoper, maar als je zo'n terrarium voor een prikkie kan overnemen heb je er een prima bakkie aan  ;D

bouffonne

dank je wel.
Dit is een bak van 60x45x60.
Zitten 2 baardamganenen in  maar die zijn nu te groot geworden voor deze bak.
Ik heb de bak zelf nog niet gezien, dat zal in de loop van volgende week worden.
De bak zelf is een klein half jaar oud en er zit inderdaad al een achterwand in.
Krijg dus de bak incl, achterwand voor 50 euro, ik dacht dan niet dat het te duur is.
Hier komen dan 5 bombina's in en wil er een aqua-terrarium van maken.
Ik kon ook een aquarium laten ombouwen tot een terrarium, dat zou ook 50 euro kosten maar dan heb verder alleen een kale bak en nog geen deksel.

Bjorn

Dat is een nette prijs voor de exo terra.
Ik heb er ook Bombina orientalis in gehouden, ging prima.

Info en specificaties: Exo-Terra medium terrariums

bouffonne

Citaat van: Bjorn op september 22, 2011, 06:32:20 PM
Dat is een nette prijs voor de exo terra.
Ik heb er ook Bombina orientalis in gehouden, ging prima.

Info en specificaties: Exo-Terra medium terrariums