Taricha granulosa in actie

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Het is zover!! :)
De temperatuur daalt gemiddeld iets buiten en s'avonds koelt het iets eerder af.
Donkere flanken, verhoogde staartzoom en de focus op de vrouw des aquariums!

Eén van mijn Taricha granulosa koppels is klaar voor de paartijd!
De man zit sinds gisteren continu in amplexus op de vrouw.

Toen ik 10 jaar geleden deze soort eerder gekweekt heb zaten de man en vrouw ook vanaf ongeveer september regelmatig in amplexus. In januari of februari volgde dan de eieren. Wie weet is het dit najaar of volgend voorjaar Bingo..!!  :D
Ik hoop het!

Hier wat foto's van het Koppel in actie!


Hugo


Hugo

en de laatste pic!
We wachten af........... :)

Coen Deurloo

Geweldig Hugo! Hoop dat het zijn vruchten afwerpt haha :D Ik zal binnenkort ook eens wat foto's van mijn Taricha's maken.

PeterZ

wow wow wow,

de foto's die vandaag geplaats zijn, maken me erg enthausiast.
Ik ga dit weekend mijn eerste terarium thuis afmaken. (Vrijdag wordt een aqarium op mijn werk geplaatst :))

In mijn terrarium wil ik salamanders vanaf dit forum gaan aanschaffen. Hugo, als de rij afstand binnen de 3 uur is, dan kom ik jouw kant een keer op. Misschien heb je nog wat moois voor me in de aanbieding om thuis mee te starten  ;D ;D

In het aqarium op mijn werk komen een 3-tal salamanders uit een winkel. Ik weet nu dat je ze beter uit de nakweek kan kopen, maar ik had deze deal al gemaakt. Wanneer ik ze heb, zal ik een aantal foto's plaatsen, zodat jullie me kunnen helpen de conditie van de beestjes te bepalen.

whooooooooo ik kan bijna niet wachten todat ik bij iemand langs kan gaan

Peter

s4l4m4nder

Hoe kan je zo'n intiem moment nu gaan vastleggen  :P Mooie foto's Hugo !

alibombali

Ik heb deze week ook bij mij Taricha's een amplexus houding gezien, hoewel ik dacht nog maar 3 dames te bezitten....

Coen Deurloo

Hugo, binnenkort moet je me maar even helpen met determineren van mijn Taricha's. Ik begin te twijfelen, omdat de ogen lijken uit te steken, en dan zou het T. torosa kunnen zijn, maar hier ben ik niet zeker van. Ook zou de pupil kleur wat moeten kunnen zeggen. 1 van de 2 Taricha's is trouwens nog erg schuw en aan het bijkomen van de beurs stress denk ik. Heb je nog tips? Ze zitten vooralsnog op het land en zijn voor zover ik weet het water nog niet ingeweest.

alibombali

Coen, het landgedeelte gewoon weghalen en volledig aquatiel houden.

Hugo

Hoi Coen en Daan,

Ik wil het graag voor jullie proberen, om ze te determineren op ondersoort.
Feit is wel dat zo goed als allen granulosa verhandeld wordt.
Alle grote importen bevatten namelijk enkel granulosa ivm wetgeving in amerika.

Als er al Torosa wordt verhandeld "moet" het van en kleinschalige hoeveelheid geimporteerde dieren zijn die door een particulier zijn meegenomen. Of nakwek hiervan. Torosa zie je daarom erg weinig en dan vaak alleen bij kwekers en niet bij handelaren.

Ik heb mijn dieren altijd land en water aangeboen waarbij ze ook van beide dankbaar gebruik maakten. Maar na de verhuizing(4 maanden geleden ofzo) heb ik ze in een aquatiele bak gezet. Ze rusten op drijvende waterplanten zoals bosjes gedoornd hoornblad en waterpest.  en tevens op de net onder het wateroppervlak aanwezig bovenkant van de filterpomp. Het is even wennen maar de dieren zitten al snel zonder stress(naar mijn indruk) hele dagen tussen de planten en op de bodem.

Je kan ze dus gewoon aquatiel zetten, maar geef ze altijd rustplekken waar ze aan het wateroppervlak kunnen "hangen, zitten"zonder teveel moeite. (slechts mijn mening)

Groetjes,
Huug

Coen Deurloo

Bedankt voor de info Hugo, binnenkort schaf ik een nieuw aquarium aan (aanbieding bij de Lidl), en deze ga ik inrichten voor de Taricha's. Ik zal binnenkort foto's maken, maar ik neem aan dat het gewoon T. granulosa is dan.

Hugo

Nog steeds zijn mijn Taricha's onafscheidelijk(letterlijk)!
De gemiddelde temperatuur is 15 graden en de vrouw wordt zien der ogen dikker en plomper!



Coen Deurloo


Spider

SUPERMOOIE foto's zeg 8) 8). Een erg mooi, dik en verwachtingsvol buikje heeft ze er van gekregen zeg ;). Succes met al het jonge grut wat er zo te zien echt aan zit te komen ;D.

Gefeliciteerd alvast.

Groetjes van Annette

alibombali

Vanavond dus een granulosa-man van Hugo opgehaald bij Harrie.
Zit hij binnen 15 minuten in de amplexus houding bij een van mijn meiden.
En al meeliftend op zijn nieuwe vlam at hij ook nog links en rechts wat rode muggenlarven.