Kijk uit voor duct tape

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

Bij de grotere beesten heb ik duct tape rondom de randen geplakt tegen het ontsnappen via de glaswand. Ik heb voor deze tape gekozen, omdat ik deze simpelweg in huis had. Nu had ik bij de kleine noto morphjes dit ook gedaan, aangezien er pas één ontsnapt was. Toen ik echter na mijn werk thuis kwam was er een noto die met zijn voeten vastgeplakt zat.

Gelukkig kon ik hem makkelijk bevrijden, maar zo had hij niet veel langer moeten hangen. Deze tape raad ik dus af bij hele kleine beesies, want ze blijven er wel degelijk aan vast zitten.

Die noto's zijn sowieso goed in het ontsnapwerk. We hebben een goed sluitend deksel, maar dit moeten we er wel continue ophouden. Ze zijn binnen een paar seconden boven en het betreft in onze bak een klim van 20 centimeter.

Hugo

Hey Niels,

Goed dat je erop attendeerd!
Het gaat om de overhellende rand, mssn kan je tape plakken op de plakkende kant van die tape-rand, zodat je de buitenkant van de tape aan beide kanten hebt? Ik roep maar even wat!

joost.v.wijk

Ik heb nog nooit problemen gehad met zoiets. Ik gebruik dan niet de echte Duct tape, maar gewoon de simpele brede plakband van de Wibra. Deze heeft volgens mij niet de enorme kleefkracht als de originele Duct tape, maar voldoet prima om ontsnapping tegen te gaan. Ook bij de allerkleinsten.
(op dit moment gebruik ik het ook bij een pyrrhogaster-variant, waarvan de morfjes ook overdreven klein zijn).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Monique

daar was ik dus al bang voor en ik dacht ten onrechte...
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

alphamale

Met de morphjes van de dobro's en carnifex heb ik nooit problemen gehad. De noto's zijn echter een stuk kleiner en betreffen meer frequente klimmers. De tape verliest, naarmate hij langer op de bak zit, zijn kleefkracht door o.a. het verdampend water. De tape was nu echter 1 dag geleden aangebracht en plakte dus nog goed.

Ik denk dat minder klevende plakband de makkelijkste oplossing is. Zoals het een luie donder zoals ik betaamt, heb ik niet de moeite genomen om andere tape aan te schaffen en heb ik gemakshalve de duct tape gebruikt die voor het grijpen lag. Met de noto gaat het gelukkig goed en de tape hebben we eraf gehaald.

Hij is uiteraard wel gefolterd voor zijn poging te ontsnappen uit zijn grimmige kerker, die onderdeel uitmaakt van de duistere krochten van mijn onderwereld. Mwoehahaha!

Bjorn

Citaat van: Niels D op september 13, 2011, 10:33:14 AM
Hij is uiteraard wel gefolterd voor zijn poging te ontsnappen uit zijn grimmige kerker, die onderdeel uitmaakt van de duistere krochten van mijn onderwereld. Mwoehahaha!

;D ;D ;D

MartinS

Goed dat je je ervaring deelt Niels. Ik heb ook nog nooit problemen gehad en gebruik tegenwoordig net als Joost doorzichtige tape. Plakt minder en oogt ook beter. Ik moet wel zeggen dat ik met Duck tape ook nooit problemen gehad heb. In het begin was ik er ook wel eens bang voor, wat ik toen nog wel eens deed is een beetje speelzand in mijn hand nemen en hiermee langs de tape gaan. Het plakt daarna een stuk minder.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

alphamale

Citaat van: MartinS op september 14, 2011, 07:00:09 AM
Goed dat je je ervaring deelt Niels.

Daar heb ik echt geen problemen mee. Ik deel graag de dingen die goed gaan, maar ook de zaken die fout gaan. Uiteraard deel ik ook graag een hoop onzin uit aan jullie.  :P


Derk

Zoiets als wat Martin beschrijft doe ik ook altijd......maar dan met water. Gewoon even met kletsnatte vingers langs de overhangende plakrand gaan en de kleefkracht is verdwenen. Waarom niet het zekere voor het onzekere nemen?
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

naeff002

Ik gebruik ook de doorzichtige tape en daar lopen de fruitvliegjes gewoon tegen op. De salamanders hebben er dus ook geen problemen mee
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus