Isolatie schuim.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

Nu wilde ik dus vandaag een mooie bak gaan maken van isolatieschuim voor mijn algira algira's.

Maar ik twijfel nu over of het schadelijk is of niet voor de dieren. Iemand ervaring hier mee of weet hier meer van af?


DSCN5261 by Jeroen_Spobeck, on Flickr

Het gaat om deze platen:
http://www.gamma.com/assortiment/bouwmaterialen/isolatiemateriaal/geluidsabsorberende-plaat/

bouffonne

Hoi Jeroen.
Ik zelf heb er nog nooit mee gewerkt, maar een collega van de Aquarium vereniging heeft wel voor zijn paludarium die isolatie slangen die je voor de verwarmingsbuizen gebruikt, verwerkt.
Maar hij heeft dat afgewerkt met Flevopol....daarna mr Boat en bij de laatste laag turf met cocosvezel.
Tot nu toe ziet het er nog goed uit en de zg liane wat hij ervan heeft gemaakt zijn helemaal begroeit.

A34

#2
Ik had het in iedergeval zo een beetje voor ogen. Alleen nog flink wat spagnum-mos,wat blad en nog wat boomschors stukken. kleine rand afwerking watergedeelte en klaar. (water gedeelte heb ik netjes ingesneden, in dubbele mat )



Ze gaan er toch nog niet in dus ik heb nog de tijd om het uit te zoeken. Het lijkt me wel het zelvde materiaal als dit: http://www.koipleasure.com/vijver_filtermateriaal/306_filter_foam_100x100x2_cm_fijn.html

Als iemand meer weet ik hoor het graag!!

A34

Ik heb eens op de zooi ligge kauwen en proeven. Na een minuut kauwen krijg je toch een zuurbittere smaak, even als spons materiaal. Bij het stof wat markus gebruikt na een tijdje een heel lichte zuurbittere smaak. Geen idee wat dat betekend maar goed smaakt het niet.

Ik krijg toch al gauw de neiging om weer terug te gaan naar repti bark.

bouffonne

je kunt wel zeggen van schuim is schuim,maar omdat wat jij hebt gebruikt wordt als geluidsdemper denk ik toch dat het een hele andere samenstelling is als die blauwe matten die worden aangeboden.
persoonlijk zou ik het niet doen.

ik heb hieronder een documentatie van een duits aquariumblad
Hier wordt per toeval ook gebruik gemaakt van een blauwe schuimmat en in dit geval voor een axo bak
Maar hier staat dan ook duidelijk dat deze mat er voor gebruikt wordt omdat axo's bekend staan dat ze alles in hun bek duwen.
Ik zou het ook liever laten bij reptibark, vind dit persoonlijk ook heel goed en makkelijk spul en oogt veel natuurlijker, toch.....

A34

Je hebt wel gelijk inderdaad. Dat zuurbittere kan ook geen goed teken zijn. Thanks voor je hulp Silvia. Ik wist het zelf eigenlijk wel al. Ik had alleen even dat zetje nodig om het toch maar niet te doen. ;D  wel jammer natuurlijk.

alphamale

Ik zou toch voor de zekerheid ook nog een halfuurtje op de reptibark kauwen... ;)

A34

Citaat van: Niels D op september 08, 2011, 06:42:56 PM
Ik zou toch voor de zekerheid ook nog een halfuurtje op de reptibark kauwen... ;)

The Dramatic Lemur Original

HAHAH! ;D

MartinS

Citaat van: Jeroen op september 08, 2011, 04:38:22 PM
Ik heb eens op de zooi ligge kauwen en proeven. Na een minuut kauwen krijg je toch een zuurbittere smaak, even als spons materiaal. Bij het stof wat markus gebruikt na een tijdje een heel lichte zuurbittere smaak. Geen idee wat dat betekend maar goed smaakt het niet.

Ik krijg toch al gauw de neiging om weer terug te gaan naar repti bark.

;D Ze moesten mij hier van de grond rapen. Jeroen legt liever zelf het loodje dan dat zijn dieren het doen, al zal het z'n vaart niet lopen  ;)

Ik zou het schuim wat jij gekocht hebt ook niet gebruiken. Je weet immers niet precies waar het van gemaakt is en wat erin zit. In Duitsland worden er goede resultaten gehaald moet dieren op matten houden maar jij hebt goede ervaringen met bark waarom dan wisselen?
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

A34

Ik word inderdaad liever ziek dan dat mijn dieren dood gaan dat heb je goed gezien :D

Ik heb vandaag ook de tingitana's overgeplaatst naar hun vaste verblijf. :)
Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden.







bouffonne

Ziet er heel goed uit. ;D ;D ;D
komt er ook iets van licht in, want (ik denk) dat je er een dracaena hebt ingezet

Monique

Hahaha lig hier in een deuk.  Eerst Jeroen die het materiaal persoonlijk test en dan Niels nog met een droge opmerking. Knap verblijf heb je gemaakt trouwens.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

alphamale

Gezellig ingericht bakkie!

A34

Citaat van: bouffonne op september 08, 2011, 08:08:31 PM
Ziet er heel goed uit. ;D ;D ;D
komt er ook iets van licht in, want (ik denk) dat je er een dracaena hebt ingezet

Geen licht. En ik heb dat plantje nu toch al een eeuwigheid. Het verbaasd mij ook dat het nog steeds leeft!
Ik moet de bak alleen nog wat afwerken met blad etc

joost.v.wijk

Dracaena zijn zeer sterke planten, die bijna niet kapot te krijgen zijn. Helemaal soorten met donkergroen blad, kunnen met zeer weinig licht goed overleven. Ze groeien alleen dan zeer traag.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis