koperen Axolotls

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Hier enkele foto's van "mijn" koperen axolotls!!
Binnenkort haal ik ze op!  ;D



Salasander

Wow. Zo mooi en speciaal. Ik wou dat ik er zo 1 had.

hansswaak

Hee hugo heel veel succes met je koperen axo's.
heb je nu ook een goede samenstelling qua geslacht om te kweken??

Hugo

Ha Hans,

Dank je!
Ik heb drie vrouwen en één man!
Ideaal lijkt me! :)


Hein

Hoi Hugo,

Veel sukses met de koperen axo,s
gr. hein

Spider

Hallo Hugo,

Ze zien er goed uit, die mooie koperen axo's! Veel succes en uiteraard ook veel plezier met ze!

Groetejs van Annette  ;D

Salasander


Furcatus

Ben even benieuwd of hier al nakomelingen van zijn?
Denk dat veel mensen wel geïntresserd zullen zijn in deze kleur.

Chris Schouten

Ik was benieuwd hoe axolotls kruisen werkt met kleur samenstellingen.

Ik vond alleen een reactie in een ander topic dat als je ze kruist met albino's je allemaal koperen nakomelingen krijgt.
Triturus marmoratus - 0.0.5

Roy

Hoi Hugo,

Mooie beestjes. Ik ga vanavond ook een paar Axolotls ophalen (bedankt voor de tip). Eens kijken welke kleuren die heeft zitten daar.

Groeten Roy

Hugo

Hoi,

Ik heb inmiddels nakweek!
Helaas hebben de nakweekdieren niet funtionerende achterpoten zonder duidelijke aantoonbare reden.
Zoals sommigen misschien gelezen hebben, heb ik de afgelopen tijd een strijd gevoerd met een schimmel onder de axolotls. Het ziet er na de nodige esha 2000 en zoutbadjes naar uit dat de axolotls en ik gewonnen hebben. Vreemd genoeg hebben de koperen volwassen dieren het niet gered, de andere (ongeveer 15 axolotls) hebben het stuk voor stuk wel overleefd.

Hoe de kleuren overerven is mij niet alles van bekend mbt koperen axolotls.
De theorie bestaat dat de koperen axolotls ook te kweken zijn door ze te kruizen met de goudkleurige dieren. Echter heb ik begrepen dat dit reeds in praktijk gebeurd is en dat hier alleen maar wildkleur uit voortkwam. Koper op koper zou volgens anderen niet kunnen, mijn nakweekdieren lijken het te bevestigen. Daarentegen kweekt www.salamanderland.at wel met koper op koper voor zover ik weet.
Al met al heb ik het antwoord nog niet klaar....



®ob

Zo zeg Huug!

is je koperen stam nu helemaal verdwenen?

Harry

neem eens contact op met gunter schultschick van salamanderland. Hij kan je er meer over vertellen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan