Weerfotos -18-8-2011 - Zuid-limburg

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

A34













Wat hier na kwam was werkelijk niet meer normaal. Onze gang liep spontaan onder. De galarij lag helemaal blank, oorverdovend gekletter van hagelstenen van 1 tot 2 cm, regen en je zag werkelijk niks meer. Ben tussendoor de strauchii's nog op gaan halen op maastricht aachen airport (afspraak was afspraak). Ik kon beter de kano pakken. Maar goed niks is hier vergleken mee wat er in belgie pukkelpop is gebeurd. Hier was sprake van een ware supercel (waar tornado's uit ontstaan).

joost.v.wijk

De foto's zijn in ieder geval mooi.  ;D Is inderdaad indrukwekkend om te zien.
Een aantal jaar geleden hadden we in Hoogeveen een downburst. En ik fietste uitgerekend op dat moment door het bos (met hond, hondekar naar de training). Bomen werden omvergerukt en de dikste takken knapten af en donderden naar beneden. Knallende onweer en enorm veel water. Kon geen kant meer op. Best leuk om mee te maken  :P


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

sannie

mooie foto's inderdaad en gelukkig heb ik van alle vrienden die op pukkelpop zijn een berichtje gehad dat ze ongedeerd zijn! 1 heeft een lichte hersenschudding opgelopen en de rest alleen natte kleren en een loopneus!


bouffonne

Hier in Hoensbroek was het niet veel anders als bij Jeroen.
De lucht werd ook in een keer pikzwart en het begon wie eens gek te stormen.
Binnen een mum lagen er 2 bomen omver op het voormalig mijnspoor wat bij mij aan de overkant ligt.
Bij 1 bleek dus de bliksem in geslagen te zijn en was in 2 gesplits.
Achter bij mij in de tuin zag ik geen verschil meer tussen vijver en stoep, alles was blank
Ik heb het zo wie zo niet op zwaar weer, vooral onweer moet ik niets van hebben.
Bij ons is het al 2 keer ingeslagen, 1x op de cemtrale antenne die toen nog op ons huis stond en 1x op de schoorsteen, beide keren een korte zolderbrand.
Nu zijn de bomen bij ons aan de overkant een stuk hoger, die vangen dan meestal de eerste klappen op
Zo'n 2 jaar geleden is hier bij mij schuin achter 1 huis totaal uitgebrand door de bliksem.
Dit was zo'n bliksembol, een enorme ravage was dat destijds
hier een youtube filmpje ervan
http://youtu.be/VzNyI2LN2hQ

A34

Ik vindt het ook spectaculair om te zien. Dat natuur geweld. Ik houd het ook meestal in de gaten via buienradar ,etc :) Vorig jaar was werkelijk een top punt toen hier een rolwolk van kilometers lang over ons heen kwam. Toen brak werkelijk de hell los. De dag er na als hoveniers zijnde konde we de omgevallen bomen en rotzooi gaan opruimen. Complete bossen van lindes waren gewoon getopt.  Mooi dat geweld maar het kent zijn nadelen, En dat is natuurlijk te betreuren.


A34

(Op de fotos zie je trouwens ook de pinkpop berg, in mijn achtertuin)

Zondag

De nacht verloopt droog en het wordt niet kouder dan 14 à 15 graden. Er zijn brede opklaringen en er is wat bewolking. Het waait zwak tot matig (2-3) uit Z tot ZO.
Overdag is het eerst droog en tijdens zonnige perioden wordt het snel warmer. Het wordt drukkend warm met maxima tussen 26 en 29 graden. De wind is zwak tot matig (2-3): eerst uit Z-ZO en geleidelijk draait de wind naar ZW en later naar WNW. In de loop van de ochtend, middag en avond zijn enkele (fikse) onweersbuien te verwachten met kans op hagel en (zware) windstoten. Hoe later de buien komen opzetten, hoe zwaarder ze kunnen uitpakken.

Zo kan ik al wat voorzorgsmaatregelingen nemen. Straks even de putjes schoonmaken en de dorpel afplakken. Ben benieuwd ;D

MartinS

Mooie foto's Jeroen, heel indrukwekkend! Al is de zomer dan misschien niet helemaal wat mensen ervan verwachten, ik kan echt genieten van al die wolkenpartijen en donkere luchten. Soms zijn wolkenpartijen nog mooier dan een schoon landschap.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

alphamale

Ik hou wel van dat natte weer. Dan hoef ik de tuin niet te "sproeien". Wat ik op die foto's zie mag van mij echter overwaaien.