afgehapte staarten + groeiproblemen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kellydia19

hoi,

toen ik net in de bak keek schrok ik toch wel een beetje. ik heb 3 axo's van ong. 10 a 12 cm in een groot aquarium, en 1 klein axotje van 3 a 4 cm in een apart bakje.  van de 3 grote waren er twee waarvan de staart een stukje miste, en bij de 1 ook een teentje. we hebben de axo waarvan wij denken dat het de boosdoener is apart gezet, en hopen dat het nu beter zal gaan.

komt dit doordat de axo's honger hebben, of maken ze nou echt ergens ruzie om?

ook heb ik ondervonden dat alle axo's bij mij niet bijzonder goed groeien, vooral het heel kleintje. Ik vergelijk dit met de broertjes en zusjes uit het zelfde partijtje eitjes, die ongeveer even oud zijn (die wonen bij een vriendin van me) haar axo's groeien ontzettend hard, terwijl de mijne blijft steken.

hebben jullie advies voor me?

Sarah_

ik ben nog maar een beginner, maar hoeveel voer je je dieren? De mijne zijn nu ongeveer tien centimeter groot, maar ik voer ze elke dag. Wel merk ik bij hen ook, hoe zal ik het noemen, bepaald nieuwsgierig gedrag naar elkaar toe, soms liggen ze neus aan neus om dan heel snel weg te schieten, weg van elkaar. Tijdens een voederbeurt (met pipet) gebeurt het al wel eens dat ze naar elkaar durven happen ipv naar het voedsel.

Hoe groot is je aquarium? En zijn er genoeg verstopplekjes?

DannyS

Het afbijten van ledematen is zeker tijdens de opkweek voor mezelf een teken dat de huisvesting te klein is. Ze zitten elkaar in de weg en dan is het in ieder geval makkelijker om elkaar te verwonden.

Wat voer je ze op het moment? Ik heb bij mijn dieren een flinke groeispurt bemerkt wanneer ze over gingen op wormen.

alphamale