grootbrengen van artemia

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef Janssens

wie heeft hier ervaring mee(coen ::)). ik krijg ze de eerste dagen gewoon niet door.liquizell werd gezegd,maar daar geraak ik niet aan voor een redelijke prijs(50ml kost 5e+verzending naar belgie 12.5e= veel te duur). de artemia zijn vanmorgen beginnen uitkomen ,dus probeer ik het maar eens met bakkersgist,en in een andere pot met opgeloste spirulina.weet iemand anders wat?
gr jef

Hugo

Het enige wat ik je kan vertellen is het volgende!

Ik had wat water uit de kweekset in een groot glas gedaan met op de bodem een klein restje net geboren artemia.Om vanuit dit glas met een slangetje de geboren artemia af te zuigen voor een voederbeurt van de jongen cynopjes. De artemia had ik niet allemaal te pakken gekregen.
Dit glas stond op de vensterbank en doordat de zon erop scheen werd het glas wat groenig.

Op de één of andere manier was dit perfect voor de kleine artemia,..een tijdje later zwommen er grote artemia in die op hun beurt weer aan het paren waren.



Coen Deurloo

Ik had precies hetzelfde. In het begin gefaald, door te vaak liquizell te voeren. Het kan wat prijzig zijn, maar bij mij zat het inbegrepen in een all-in-one hatchery voor 30 euro. Dan heb je alles wat je nodig hebt. Ik vond wel dat het niet de moeite was om ze tot volwassenheid te brengen, van de honderden uitgekomen eitjes zijn er maar een stuk of 30 volwassen geworden. Bij mij werd het glas ook groenig in de vensterbank. Ik wisselde af en toe af met mengseltjes van een puntje gist en een beetje spirulinapoeder, waar in ieder geval de volwassenen het goed op deden.

Volgens mij is het gewoon proberen, proberen en nog eens proberen. Er is niet echt een veilige handleiding voor het voeren, dus gaat dit nogal eens fout. Als ik het weer ga doen, is dit alleen voor de kleine artemia's.

De liquizell lijkt duur, maar je hebt er iedere keer maar een paar druppeltjes voor nodig.

Jef Janssens

ik vind die liquizell niet duur,5e vind ik echt niet teveel. het zijn de verzendskosten 12.5e!,dat vind ik wel veel. ik heb ondertussen een aquarium met zout water voor de raam gezet,hopelijk gaat de zon weer snel schijnen. ;). ondertussen klooi ik maar wat aan :P. bedankt

Coen Deurloo

Zijn er geen .be online aquariumwinkels? Vanuit waar zijn die verzendkosten zo duur?

Jef Janssens

ik kan het niet vinden in belgie. de verzendkosten zijn gewoon uit nederland(aquaplantsonline),het is omdat het onder de 50e is.voor binnen nederland zouden de verzendskosten maar 6e zijn.