papieren omtrent opsturen eieren?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie

stel ik wil eieren opsturen van mijn axolotl naar laten we zeggen belgie,frankrijk of een ander land in de EU moet ik er dan papieren bij doen van overdracht of cites?
ik heb namelijk 1 post gelezen dat dit wel moest en dat was een verouderde post dus vandaar mijn vraag!
hoe ik het op moet sturen staat netjes op het forum dus dat is het probleem niet ^^

alvast dank^^

naeff002

cites papieren niet maar kweek papieren wel. Dit is enkel een papier waarin jij verklaart dat jij de dieren gekweekt hebt.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

sannie

oke super bedankt voor het antwoord!
ik heb de overdrachtspapieren gedownload en zal ze even gaan invullen!
van mijn axolotls verder heb ik nooit papieren gekregen uit de dierenwinkel maar daar ga ik nog even achteraan!
en bij 'ontheffingsnummer' mag ik de datum van legsel neerzetten toch?
sorry voor de vele vragen maar ben er nog een beetje een leek in in het papierwerk.... ook stom dat ik het niet heb van mijn axolotls verder...

robkeulers

Je hebt geen ontheffingsnummer voor je axolotls, dus dat kun je ook niet invullen.

Het vervoeren van levende dieren is niet legaal in Nederland. Het gekke is dat je wel overal voedseldieren kunt kopen en laten bezorgen via internet. Er zit dus wel een verschil tussen de regelgeving en de daadwerkelijke handhaving.

levende salamanders verschepen per post is zeker niet legaal. Hoe het nou precies zit met eitjes is een beetje discutabel, maar ik denk dat het postkantoor er niet blij mee zal zijn.

sannie

dank je wel voor je duidelijkere uitleg ook!
heb in ieder geval een bewijs van verkoop aan mij van de dierenwinkel gekregen voor mijn ouderdieren!
dus dat deel scheelt weer! hij begon wel te mekkeren dat het niet nodig was etc maar ik heb het toch gekregen met datum,naam,hoeveel axolotls en een krabbel!
in ieder geval iets!

en tja wat het postkantoor betreft is het breekbaar goed :P

het rare is dat wel mensen een post maken met de dieren die ze binnen krijgen XD het is dus altijd afwachten of ze wel aankomen...

robkeulers

De verzender is strafbaar, de ontvangende partij niet. Anders stuur ik je morgen een goudvis in een bakje en tip ik de politie om jou een oor aan te naaien, dat zou niet fair zijn, aangezien jij er misschien wel helemaal niet van weet.

maar goed, ik wel nogmaals aangeven dat het niet legaal is om te versturen, en ik wil dat ook zeker niet aanmoedigen.  ;)
Bij dergelijke zaken moet je niet vergeten dat dit een openbaar forum is ;) ;)

sannie

Ja dat weet ik ^^ iig bedankt voor de uitleg!