Help de tijger verdrinkt....?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Na ons beroerde vijverincident (en van de hitte) kon ik toch wat slechter slapen en zat op de bank tv te  kijken vannacht. Plons, plons, plons hoorde ik de hele tijd. Het  kwam uit de tijgerbak. Licht aangeknipt en een van de tijger vrouwen was tegen de wanden van het aquarium aan het plonzen om uit het water te komen. Achter elkaar door, helemaal in paniek. De dakpan werd overgeslagen. Een grote curver gepakt, en het dier in een koel laagje water gezet. Ook de andere dieren zijn erg onrustig. Komt dit van de warmte? Ik heb het idee dat ze uit het water willen om zich ergens koel in te graven. Ik koelde de bak wel  met ijs.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

joost.v.wijk

Zou best kunnen. De meeste salamandersoorten gaan met warmere temperaturen het land op, zelfs de soorten die we in de hobby het hele jaar door aquatiel houden. Dat zal voor tijgers niet anders zijn.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Monique

CiteerZou best kunnen. De meeste salamandersoorten gaan met warmere temperaturen het land op, zelfs de soorten die we in de hobby het hele jaar door aquatiel houden. Dat zal voor tijgers niet anders zijn.
Het diertje werd direct rustig in een klein laagje koel water. Ik ga vandaag bij de grote bak het water verversen en het diertje terugzetten. Eens kijken hoe het gaat. Bij de rest van mijn dieren geen verandering in gedrag. De para's liggen onverstoorbaar op een kluitje en de tylo's gaan net zo hard tekeer als anders  ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Harry

Het water inderdaad zo koud mogelijk houden. Bij warmte flessen cola met water vullen en invriezen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Steven DC

Citaat van: Harry Dresens op juni 29, 2011, 12:03:08 PM
Het water inderdaad zo koud mogelijk houden. Bij warmte flessen cola met water vullen en invriezen

Verrek! Ik heb enkel flessen fanta staan!!

:)

alphamale

Hier zitten de tijgers voor het grootste deel ingegraven, maar ik hou ze op dit moment niet aquatiel. Normaliter zijn echter bovengronds.

watersalamander

want eventueel ook nog werkt een ventilator op het water richten.