Ambystoma mavortium mavortium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wouter bosch

Dag mensen,

Ik ben me aan het oriƫnteren op het houden van Ambystoma mavortium mavortium. Ik heb er nu al veel over gelezen en ben van plan om na de bouwvak een aantal dieren aan te schaffen. Is er iemand die deze dieren heeft en kweekt of die weet waar ik aan deze salamanders kan komen?

Mvg Wouter

alphamale

Sorry dat ik niet met een antwoord op je vraag kom, maar ik wil je wel complimenteren met je uitstekende keus. Fantastische dieren!  :P

wouter bosch

Thanks, hoop dat er nog iemand is die me verder kan helpen  :)

joost.v.wijk

Voor zover ik me kan herinneren komen die dieren bij Hobbyzoo Anura vandaan? Niet om zozeer reclame te maken, maar je kan daar eens informeren.
Dit topic gaat over de betreffende zaak, en er zijn toch goede ervaringen mee:

http://www.salamanders.nl/forum/websites-artikelen-en-productreviews/hobbyzoo-anura-ervaringen/


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

wouter bosch

bedankt voor de tip. ik had deze aanbieder ook al op marktplaats zien staan en had al gevraagd naar zijn prijzen. ik vond deze vrij hoog (55 euro per stuk) en nu ik hier lees dat het hoogst waarschijnlijk ook wildvang is denk ik niet dat ik daar heen ga.

hoop dat er nog iemand is die ze kweekt. zo niet dan moet ik maar eens na gaan denken wat ik dan wil.

Grtz

A34


joost.v.wijk

Citaat van: wouter bosch op juni 29, 2011, 05:34:32 PM
bedankt voor de tip. ik had deze aanbieder ook al op marktplaats zien staan en had al gevraagd naar zijn prijzen. ik vond deze vrij hoog (55 euro per stuk) en nu ik hier lees dat het hoogst waarschijnlijk ook wildvang is denk ik niet dat ik daar heen ga.

hoop dat er nog iemand is die ze kweekt. zo niet dan moet ik maar eens na gaan denken wat ik dan wil.

Grtz

Nakweek van A. m. m. is vrij lastig te vinden. Ze worden maar zelden nagekweekt, en in Nederland (nog) niet.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis