zwarte bodem

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kellydia19

Hallo,

Ik heb een aquarium met twee jonge axolotls erin. Nu zijn het volgens mij wildkleur, en de bodem van mijn aqua is zwart. is er iets wat ik op de bodem kan leggen waardoor ik de axo's beter zie? zeg maar, net zoiets als een achterwand-poster, maar dan voor de bodem, en het liefst licht en effen? mijn moeder zegt dat ik er gewoon een a4tje in moet leggen, maar gewoon los papier en water, dat gaat natuurlijk niet zo goed samen;) en als ik het lamineer blijft het denk ik ook niet echt goed liggen..

joost.v.wijk

Je kan er een tempex (piepschuim) plaat onder leggen. Dit is wit, en is ook nog beschermend voor de bodemplaat.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

kellydia19

oke, dankjewel!
zijn daar speciale versies voor, die je in de dierenwinkel kunt kopen? of heb je t nu over heel simpel een stuk piepschuim? (jeetje, waar koop je dat ook eigenlijk, krijg die zooi alleen bij pakketjes!:p)

Erwin Bakker

#3
Als ik het goed begrijp is je bodemplaat ZELF zwart. Joost stelt voor om het piepschuim ONDER je bak te leggen. Als ik iets verkeerd heb begrepen moeten jullie het maar zeggen, maar dat gaat dus niet helpen en het piepschuim IN je bak lijkt mij geen optie.

DannyS

Een zandbodem gaat wonderen doen denk ik.
Ik heb 2 bakken van de superfish, die hebben een zwart plastic ondergrond. Wildkleur axo's zie je nauwelijks hierop.

joost.v.wijk

Erwin heeft gelijk, dit schiet inderdaad niet op  :D Niet duidelijk gelezen.

Is het glas geverfd aan de onderkant? Dan kun je het eventueel afkrabben. Ook is er wit zand in de handel (dierenspeciaalzaak-ik meende van het merk JBL) wat je eventueel zou kunnen gebruiken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Zand is een mooie optie. Dat kun je in diverse kleuren krijgen.

MartinS

Zwarte bodem met witte axo's zijn natuurlijk ook een optie. Koop je voor je wildkleur een nieuwe bak  :P
(hoe praat je iemand een salamanderverslaving aan  ::) )
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

sannie

Citaat van: Niels D op juni 25, 2011, 06:07:20 AM
Zand is een mooie optie. Dat kun je in diverse kleuren krijgen.

wel minimaal 1 keer in de week even je zandbodem omwoelen want het slipt snel dicht.

Citaat van: MartinS op juni 25, 2011, 03:47:38 PM
Zwarte bodem met witte axo's zijn natuurlijk ook een optie. Koop je voor je wildkleur een nieuwe bak  :P
(hoe praat je iemand een salamanderverslaving aan  ::) )

dit is ook een oplossing en kan je wel mooie koppeltjes maken ^^

kellydia19

haha:p nja geld en ruimte voor een nieuwe bak + witte axo's heb ik nu even niet! Ik heb nog wel wat licht gekleurd zand, maar m'n axo's zijn nog niet zo groot dus ik was bang dat ze dat zouden gaan eten.. Maar ik heb al een nieuwe oplossing. Ik heb ook een heel groot aquarium (of nou ja, voor mijn doen is het groot;) met daarin 1 grote sluierstaart goudvis die bij mn vriend in de vijver gaat, en 3 roodkop sluierstaartjes waar ik nog dringend een huisje voor zoek. Wanneer dat aqua leeg is wil hem volledig gaan inrichten voor de 3 wildkleur axo's, die nu 5 maanden oud zijn. dan wil ik mijn baby-axo, die nu 3 maanden oud is, in de zwarte bak doen. deze is namelijk heeel licht, met zwarte oogjes. :)

maar het is even wachten tot ik die 3 vissen kwijt ben..

bedankt voor jullie reacties:)

DannyS

Als Axo's wat zand binnen krijgen is dat geen probleem, dat komt er gewoon weer uit..

kellydia19

oh dan is het goed! :)

weten jullie misschien nog een plekje waar ik de vissies kwijt kan? heb al een ad op marktplaats gezet..