Slakken met huis kweken

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Niels D

Ik had er inderdaad een takje peterselie bij moeten leggen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

StijnH

blijft een prachtig dier! Toch maar is serieus nadenken over een soort als deze of een alternatief. Heb altijd al een zwak gehad voor Skinken. Maar Salamanders hebben de prioriteit, maar heb ook al bijna 2 jaar een korenslang. Dus valt prima te combineren.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Malle Sander

Wil je slakken vangen/lokken? Zet een Hosta (tuinplant) in je tuin. Daar komen ze op af als ... slakken op een Hosta. Paar stenen er om heen, daar kruipen ze tussen.
En/of zet een simpele een slakkenval (Google).

Wormen zijn nogal onmisbaar voor je tuin, waardoor wegvangen niet is aan te raden voor de gezondheid hiervan.

Niels D

Rond de hosta's leg ik idd slakkenkorrels. Niet normaal hoe die beesten zo'n plant kunnen aanvallen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Sergé Bogaerts

Niet doen slakkenkorrels, je kunt ze beter lokken met gist, of in bier gedrenkte papier, dan kun je ze tenminste nog opvoeren! De naaktslakken kruipen dan onder dat papier.
Ik voer regelmatig zelfgevangen naaktslakken en huisjesslakken, zolang die van niet bespoten gronden komen neem ik het risico op parasieten voor lief. Nog nooit nadelige gevolgen van ondervonden en vuursalamanders eten de slakjes met huisje en al, dus meteen wat kalk erbij.

Niels D

Ik haal mijn slakken elders en die bron is bijna onuitputbaar. De hosta's zijn ontzettend oud, dus daar ben ik erg zuinig op. Ik zal het voortaan echter met bier proberen. Mijn slakkenkweek draait al overigens.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Valt dat niet onder alcohol-misbruik? ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

stijnzeger

Zijn die slakken net te groot om op te voeren dan?
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Sergé Bogaerts


joost.v.wijk

Worden die donkere naaktslakken ook gegeten? Hier wordt sporadisch eens zo'n kleine witte/creme-kleurige gegeten door mijn salamanders en padjes. Soms vind ik ook wel die bruine, maar die willen ze niet hebben.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

stijnzeger

Inderdaad zeg :o ik wist dat ze grote dingen konden eten maar dit had ik niet verwacht :o
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Niels D

Mooi filmpje zeg! De grote slakken gaan naar mijn blauwtongskinken. Er is in Nederland geen slak te groot voor die beesten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Dan moet je ze eens een agaatslak voorschotelen  ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

Precies wat ik mn schildpadden geef. Alleen geen volgroeide natuurlijk
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

joost.v.wijk

Kweek je die zelf Kevin? Die volgroeide exemplaren zijn geweldig om te zien.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis