Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



amfibieën op vakantie

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob

Is nog iemand amfibiën tegengekomen op vakantie? Aarzel vooral niet om hier foto's te posten!

fftzz

hoi Rob,

Ik ben in Hongarije geweest, hier een paar foto's
 

fftzz

en nog een paar:

fftzz

Er waren ook nog wat reptielen  :D

Qwertu

wow, mooi hoor! Vooral die boomkikker.

Coen Deurloo

Mooie foto's en interessante soorten, dat moet een leuke vakantie geweest zijn!

fftzz

Citaat van: Femke op augustus 28, 2007, 07:33:51 PM
wow, mooi hoor! Vooral die boomkikker.

dank je,

De meesten dieren zijn gevangen ( en weer vrij gelaten) in een super klein slootje, meer een halve riool pijp.
Alles zit daar door elkaar: heel veel groene kikker soorten, salamanders, padjes en ook veel ringslangen.
Dus het fabeltje dat salamanders gestrest raken van anderen dieren is voor mij wel ontkracht  ;)
De steek in Hongarije was bij het Balaton meer 

fftzz

Citaat van: Coen Deurloo op augustus 28, 2007, 07:50:32 PM
Mooie foto's en interessante soorten, dat moet een leuke vakantie geweest zijn!

Hoi Coen,

Het was erg leuk, veel te zien.
Hongarije is een echt amfibieën paradijs en lekkere goulash natuurlijk  ;D

Coen Deurloo

Citaat van: Ronald op augustus 28, 2007, 07:51:53 PM
Citaat van: Femke op augustus 28, 2007, 07:33:51 PM
wow, mooi hoor! Vooral die boomkikker.

dank je,

De meesten dieren zijn gevangen ( en weer vrij gelaten) in een super klein slootje, meer een halve riool pijp.
Alles zit daar door elkaar: heel veel groene kikker soorten, salamanders, padjes en ook veel ringslangen.
Dus het fabeltje dat salamanders gestrest raken van anderen dieren is voor mij wel ontkracht  ;)
De steek in Hongarije was bij het Balaton meer 

Dit 'fabeltje' gaat voornamelijk over het samenhouden van salamanders met andere, elkaar rivaliserende of anderzijds storende soorten in gevangenschap, niet over de situatie in het wild, waarvan het natuurlijk bekend is dat er verschillende soorten prima samen kunnen leven.

Wouter

Hierbij wat foto's van mijn stage dit jaar in NO-Italie. De Vuursalamander is gefotografeerd net over de Sloveense grens, de Alpensalamander en Italiaanse Kamsalamander in verschillende voorgebergten van de Alpen. De Kleine Watersalamander (Lissotriton vulgaris meridionalis) fotografeerde ik tijdens een tripje op het Kroatische eiland Krk.


Wouter

Olmen komen ook in extreem NO-Italie voor, maar zijn bijna onmogelijk te vinden, zeker in de zomer als het water laag staat. Speleomantes strinatii uit NW-Italie is geintroduceerd in de regio. Deze twee soorten fotografeerde ik in het Speleovivarium van Trieste.