kweeksuccesje E. platycephalus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef Janssens

Begin maart zijn mijn vrouwtjes(f2) begonnen met de ei afzet,tot nu toe hebben ze zo'n 200 eitjes gelegd.
Hiervan heb ik zo'n 70% verloren aan schimmel,de resterende 30% kwam zonder problemen uit.
Alle larven die van eind maart-half mei uitkwamen stierven binnen de 24u,wat hiervoor de reden is weet ik nog steeds niet.Ik heb nu een handjevol larven die het erg goed doen,en binnenkort naar 2 goede vrienden gaan
om het risico wat te spreiden.
gr.
jef

Jef Janssens

en de eitjes

DaanenLuukEgberts

Jef, wat is dat waar de eitjes in zitten, geen plant in ieder geval ;D

Kenny

Citaat van: DaanenLuuk op juni 11, 2011, 10:25:52 AM
Jef, wat is dat waar de eitjes in zitten, geen plant in ieder geval ;D

Een filtersponsje  ;)

Super Jef, moest wel eens gaan lukken met die kanjers van vrouwen van jou  ;D. Ik verloor 100% van de eieren aan schimmel (te jong?) zoals je weet...maar dat waren er maar 6. Blijft toch wel een van de interessantste soorten om te bekijken. Ik kon werkelijk uren voor m'n bak blijven zitten, helaas...verleden tijd.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alibombali

Grote klasse...daar is de laatste 10 jaar niet veel mee gekweekt...(had daar iemand een jaar of 5 geleden niet een spreekbeurt op de landdag over gegeven???)

Kenny

Niet veel hangt natuurlijk samen met het feit dat ze gewoonweg bitterweinig gehouden worden, en al helemaal binnen de vereniging.
De "Franse garde" kweekt ze wel ieder jaar of om het jaar. Ik ben zeker dat Jef dat vanaf nu ook elk jaar flikt  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Gefeliciteerd! Mooi als soorten zoals deze zich binnen de hobby staande houden dmv voortplanting.

Doet salamanderland ze ook kweken, of heb ik het mis?

Kenny

deze hier een uppen met een oude "larf"  ;)

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Mooi foto Kenny. Gelukkig dat deze soort ook in onze vereniging vertegenwoordigd is.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Hugo


MartinS

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana