Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Salamanders in Alkmaar

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

capra hircus

Een paar dagen geleden kwam ik in de dierenwinkel van "Ranzijn Tuin & Dier" een bakje tegen met daarin een paar jonge Spaanse Ribbensalamanders een vuurbuikslamander en een aantal vuurbuikpadden.

De salamanders zijn allemaal ongeveer 7 cm groot. Ik vrees voor de gezondheid van alle van deze beesten, iedereen die ook maar wat verstand heeft van het houden van salamanders weet dat deze combinatie om problemen schreeuwt. Ik zag al bij een van de vuurbuikpadden een pootje ontbreken.

De salamanders zagen er overigens wel allemaal gezond en goed doorvoed uit. Ook heb ik nog een roodbruine salamander van ongeveer 12 cm groot zien zitten in een zielig bakje water in een terrarium met wat boomkikkers.

Ik hoop dat iemand de vuurbuiksalamander kan verlossen uit zijn hachelijke situatie, want dit kan natuurlijk nooit lang goed gaan. De soort vuurbuiksalamander weet ik niet. De salamanders waren volgens mij 10 of 12 euro per stuk.

Het is jammer dat ik geen plaats heb voor de salamander en ik hoop dat iemand anders er iets mee kan.

Apocalyptica139

Dieren kopen in een dierenwinkel is af te raden. Tis sowieso een slechte start van de hobby zieke dieren te kopen en ook al ziet het er allemaal heel zielig uit en wil je ze het liefste redden: door ze te kopen houdt je de handel in stand en zullen ze na verkoop van deze dieren gewoon weer nieuwe dieren bestellen.