Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Wandeling Zuid Limburg

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DaanenLuukEgberts

We hebben vandaag een wandeling gemaakt langs een paar poelen :), waarvan er veel droog lagen door de droge periode. In een van de poelen, die droog lag zou de T.cristatus leven, maar die lag droog dus die hebben we niet gezien. :( Er waren toch nog 3 poelen waar nog water inzat. Die poelen zaten allemaal vol met kikkervisjes en paddenvisjes, in een poel waren ook heel veel kikkervisje die al voor- en achterpoten hadden maar ook nog de staart. Uiteindelijk vonden we de salamanders in een drinkbak van koeien. We vonden hier L.vulgaris en M.alpestris. De hele drinkbak zat vol met salamanders. ;D

Foto's komen later.

Daan en Luuk

DaanenLuukEgberts

Hier de foto's, moest eerst even de software installeren van mijn camera en ik had er steeds geen tijd voor daarom duurde het zo lang.

Deel 1


DaanenLuukEgberts

Deel 2

DaanenLuukEgberts

En tot slot Deel 3

Groetjes Daan

joost.v.wijk

Die Limburgse alpestris zijn echt een stuk mooier dan de Noordelijke dieren. Interessant dat zo'n drinkbak vol zat. Ik heb het vaak gehoord dat ze dit wel eens opzoeken, maar zelf nog nooit gezien.
Mooie foto's hoor, leuk dat je ze met ons deelt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS


alphamale

Leuk man. Ik vind zelf de vulgaris mooier dan die je bij mij vindt. Dat er zoveel verschil kan zijn.

DaanenLuukEgberts

CiteerInteressant dat zo'n drinkbak vol zat. Ik heb het vaak gehoord dat ze dit wel eens opzoeken, maar zelf nog nooit gezien.

Waarschijnlijk zaten ze in die drinkbak omdat er niet veel geschikte poeltjes waren in de buurt, de meeste lagen allemaal droog of zaten vol met kikkervisjes of paddenvisjes. Weten jullie rond welke tijd van het jaar er ongeveer salamander larven komen, want wij hebben ze nog niet gezien.

DaanenLuukEgberts

Vandaag weer naar een poeltje in de buurt gegaan dat wat we monitoren, het was niet super wat we daar aantroffen. Er zaten nog wel salamanders in de poel, maar je zag de gevolgen van het droge weer duidelijk. 2 Weken geleden was de poel dubbel zo groot. Ook zaten ze nu alleen nog maar tussen 2 boomstronken, terwijl een hele hoop kikkervisjes de rest van de poel beheerde. Er zitten overigens alleen maar M.alpestris in en het poeltje ligt in een bos biotoop. Hier wat foto's

Gr Daan en Luuk

A34

De droogte hakt er goed in inderdaad. Hier in de buurt staat ook een poel helemaal droog. Geen nieuwe generatie daar dit jaar ben ik bang.

DaanenLuukEgberts

Ik en arthur zijn weer naar het poeltje geweest waar we vorige keer wat foto's van lieten zien. Nu zaten er geen salamanders meer, alleen nog maar kikkervisjes of net gemorfde kikkers. Er zat nu ook nog minder water in. :( 

Daan

alphamale

De droogte eist zijn tol. We moeten ons water sparen van de overheid, maar we hebben 't nodig voor onze beesten en ik heb het ook nodig om mijn planten in leven te houden. Moeilijke keuzes, dus hopelijk gaat het rap regenen op een gruwelijke manier. (niet zodanig dat men weer in Limburg met laarzen in de woonkamer moet zitten uiteraard). Mooie foto's uiteraard.

joost.v.wijk

Als je niet weet of je woorden goed schrijft, zoek dat dan eerst even op :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

sannie

leuk gedaan jongens^^ mooie foto's ook!

MartinS

Citaat van: Niels D op juni 04, 2011, 08:00:42 PM
De droogte eist zijn tol. We moeten ons water sparen van de overheid, maar we hebben 't nodig voor onze beesten en ik heb het ook nodig om mijn planten in leven te houden. Moeilijke keuzes, dus hopelijk gaat het rap regenen op een gruwelijke manier. (niet zodanig dat men weer in Limburg met laarzen in de woonkamer moet zitten uiteraard). Mooie foto's uiteraard.

Zo dat doe je goed, de nacht/ochtend heeft het hier echt gruwelijk geregend, jij mag nog eens wat zeggen  ;D
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana