Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



A. mavortium nakweek

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk Wallays


chrisvo

Echt mooie dieren blijven het!

Ik hoop dat er in 2008 ook succes wordt geboekt, hopelijk van die mooie vrouwen die je nu hebt ;D

Henk Wallays

We doen ons best hé Christiaan ;-).

Coen Deurloo

Gaaf Henk, mooie foto's weer! Hoeveel nakweek heb je?

Henk Wallays

Een hele pak ieeren , maar ik heb (bewust) maar een 4 tal larven opgekweekt, daarvan is er eentje in larve fase gestorven en 1 gemetamorfoseerd dier weigerde te eten. Heb nu dus nog 2 grote larven over.. hopelijk lukt het me met deze. Als 't volgend jaar lukt probeer ik er iets meer op te kweken , mar wel niet te veel...

alibombali

Gefeliciteerd Henk, dat lukt weinig kwekers!!
Ik zou graag iets meer willen horen over verblijf, aantal dieren, temperaturen ....ect...?
Heb je zo weinig dieren opgekweekt om eerst te kunnen oefenen?...volgens mij is er een behoorlijke vraag naar tijgers.

Pamela

Wat jammer henk dat je het overschot aan eieren niet op de site hebt aangeboden. De uit handel verkregen mavortium zijn veelal mannen. Dit was toch wel een kans om vrouwen in ons bestand te kweken. Verder zou het opkweken van deze eieren er weer voor zorgen dat er minder uit de handel wordt gekocht. Mocht je weer een keer eieren hebben, houd ik me aanbevolen om wat op te kweken.

rob

Ik denk dat er wel meer mensen willen helpen met Tijgers opkweken. Wat waren je bewegingsredenen om er maar 4 op te kweken?

Henk Wallays

#8
Ongeveer 3 jaar geleden werd deze soort in Frankrijk in grote getallen nagekweekt en die kweker had dieren meegegeven  op de landdag en ook in Gersfeld... hij raakte ze bijna aan de straatstenen niet kwijt. Ik heb er uiteindelijk 5 overgenomen en dat is nog steeds mijn basis groep, waarmee ik verder werk. Ook bij andere soorten is het meestal zo dat als ze er zijn in grote aantallen de interesse een omgekeerd evenredige richting uitgaat. Denk maar eens aan de A. maculatum van H. kuiper bvb...  Maar laat het maar duidelijk zijn Ambystoma si toch wel mijn favoriete Amerikaanse groep om mee te werken.

Het is via de handel wel logisch dat je meest mannen vind, die gaan vroeger in het water en blijven er ook langer (net al HYnobius) de vrouwtjes zijn pas kort actief in het water enne anders zitten ze onder de grond of inactief... Je hoeft maar te raden waar de meeste dieren gevangen worden ... ;-)

Voor het komende jaar heb ik me sowoeso voorbereid om (te proberen) na te kweken met diverse soorten. Of dat nog lukt zien we wel... maar hier zitten duidelijk ambystoma & hynobius in. Hopelijk lukt het me terug met A. macrodactlyum (thumbs up). Enne.. dit jaar limiteer ik ze niet, ik heb grote plastieken vaten met water in klaargezet (nu nog waterplanten vinden ...)

Harry

Voor zover ik weet lukt het niet veel mensen met tijgers te kweken , heb jij informatie hoe de dieren bij de mensen die gekweekt hebben werden gehouden en tot voortplanting werden gebracht en of ze met nakweek of wildvang hebben gekweekt. Ik heb destijds larven in het water opgekweekt en die waren in 1 jaar volwassen, maar kreeg geen eieren.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

Je beweegredenen zijn duidelijk, maar ik zou zo 20 man kunnen aanwijzen die met veel plezier wat eitjes zouden willen opkweken..Als je een volgend keer weer wat eitjes wil laten schieten, bied ze dan svp aan op het forum (dat geeft de salamandervereniging en het forum ook meteen bestaansrecht)

Henk Wallays

Hier is eentje ervan , deze middag op de korrel genomen.


Coen Deurloo

Mooi Henk, je ziet al duidelijk te kenmerkende tekening tevoorschijn komen. Ik hoop ooit ook eens dat soort foto's even 'op de korrel' te kunnen nemen ;)

DannyS

Inhoudelijk heb ik weinig toe te voegen, maar ik wil wel ff kwijt dat ik het vreselijk mooie foto's vind. :)
Ik krijg mijn axie juvies nauwelijks op de foto..