Taricha vrouwen groeien moeizaam

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

Ik heb hier een probleempje met m'n 2 kleinste taricha's. Ik heb 4 Taricha waarvan 2 mannen en 2 vermoedelijke vrouwen. De mannen groeien pijlsnel maar de 2 andere dieren blijven klein en groeien zo goed als niet. Allebei de kleine dieren eten goed. Ik heb reeds geprobeert om de kleinere dieren apart te huisvesten maar dat helpt niet. Is het algemeen zo dat vrouwen veel trager groeien dan mannen of moet ik verder gaan zoeken naar een andere oorzaak?

groetjes

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Ik heb geen verschil gezien tot nu toe bij mijn dieren.. Ik heb vrijwel zeker een paartje. Ik heb maar 2 dieren, dus echt referentiemateriaal heb ik niet.
Het vrouwtje is wel een paar cm kleiner, maar dat komt door de achterlijk lange staart van het mannetje.

Steven DC

Citaat van: Kenny op mei 17, 2011, 02:59:50 PM
Wat is klein?  :)

8cm tegenover 16cm ongeveer

edit: is geloof ik nk2010

Steven DC

Het lijkt goed te komen met de dieren. Ik geef ze nu, naar voorbeeld van Takayuki Suzuki, schildpaddensticks. De dieren eten het zeer graag en doen het goed. Eén van de vrouwen zat steeds verstopt en had een dunne staart. Nu gaat ze actief speuren naar eten en krijgt een vollere staartzoom.

alphamale