Een Walti uit Monfortinho ( Castelo Branco ) Portugal

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Louis

Deze 26 cm lange Salamander zat in een beekje van 5-10 cm diepte, welke van Juni tot Oktober droog ligt.
zijn buren waren : veel Rana perezi, 2 rugstreeppad en ook een hyla meridionalys gezien.
Waar verblijven ze in de zommer ?
200 meter werder ir er een rivier dat bijna nooit droog ligt... mischien dat er vocht genoeg is.
Of graven de Waltis zich in de zommer ?

Geen idee, maar deze " vrouwtje ?"  is groot en dik. Ik denk dat ze geen moeite heeft met deze biotoop.  ;)

Louis

andrizay

Dat is een mooi beestje wat je in je handen hebt..Je kan ze op verschillende plaatsen vinden in de zomer als het er maar niet te droog is volgens mij..Het kan ook zijn dat ze op doortocht was en per toeval op dit beekje stuitte??Maar aangezien Mevr.nogal van formaat is heeft ze geen moeite met de biotoop waar ze leeft(waar die ook moge zijn)..

StijnH

Toch wel een mooi flink beest. Kan het niet zijn dat die larve die je laatst poste ook niet van de ribben zijn?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus


Louis

De larven heb ik ergens anders gevonden...

Andre-Arthur, het kan zeer goed zijn dat ze op doortocht was. Het heeft veel regerent jaar in Portugal en Spanje. Alles bloei en groeit en de grond is ( in tegenstelling tot Nederland ) goed nat. Er waren overal plassen water en daardoor heben we veel amfibieƫn gezien.

Louis