Hallo allemaal

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DaanenLuukEgberts

Misschien zijn jullie ons al een keer op dit forum tegengekomen, maar we waren ons vergeten voor te stellen. ;D

Wij zijn Daan en Luuk, 13 en 11 jaar en wij zijn de trotse houders van 4 C.e.popei's van 4,5 maand. Ook zoektochten in het veld doen we veel. Een half jaar geleden wisten we nog helemaal niks van salamanders af ;D, maar toen bij onze buurjongen salamanders gingen zoeken en we gefascineerd raakte door deze dieren, wisten we er snel veel vanaf. Ook heeft mijn broertje, voordat we bij de salamandervereniging kwamen, een excursie van Rob gedaan voor zijn kinderfeestje. Uiteindelijk zijn wij ook bij de salamanderverening en dit forum gekomen. En na een keer langs gaan bij Rob wisten wij wat onze nieuwe hobby werd. ;D

Ook zijn onze vader en moeder momenteel bezig met een plan voor 2 grote vijvers, maar daar zullen jullie nog wel meer over te horen krijgen. ;D

Groetjes Daan en Luuk

Kenny

Ik had via Rob al over jullie gehoord  ;) dat doen jullie goed, welkom trouwens!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

sannie


alibombali

Altijd blij met vers bloed... ;)

joost.v.wijk

Welkom  ;D Leuk he, popei...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DaanenLuukEgberts

Joost het zijn leuke dieren :), er zijn er 2 met een rode streep die in het midden over de rug van de dieren loopt (zie profielfoto) die dieren zijn ook wat kleiner dan de andere twee. Zou het kunnen dat dat het verschil is tussen mannetjes en vrouwtjes? Of verdwijnt die streep? :-\

joost.v.wijk

Die streep blijft, maar het heeft niks met het geslacht te maken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

andrizay

Welkom in ons midden Daan en Luuk  :) .Leuk om te horen dat jullie zo enthousiast zijn over salamanders..

arthur@@@

heey die ken ik wie was het nou ook al weer?
o ja die. nee grapje ;D ik zou jullie zog helpen met het zoeken van 1 meter bak.
laat me horen of je hulp nodig hebt je weet. ;) ;D