larven "weggespoeld"

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

andrizay

Ik had de bak van mijn Paramesotriton Hongkongensis enkele maanden eerder moeten opschonen..Ik heb pas een nieuwe stelling met nieuwe bakken dus gisteren ben ik aan de slag gegaan om de beestjes naar hun nieuwe bak te verhuizen..De bak was dicht gegroeid met waterpest en vallesneria..Een groot gedeelte van de weggeknipte waterpest had ik overgedaan naar mijn buitenbakken..En de weggesnoeide vallesneria naar mijn opkweekbakken van de Pleurodeles waltl..Er bleef wat troebel water achter in de bak op de bodem had ik zand..Dus ik loop naar buiten en gooi de inhoud van de bak de gootsteen in en terwijl ik de bak vast hield zie ik 3 á 4 larven zo de gootsteen in verdwijnen  :( :'(  ..

petro pees

#1
Dit zijn nou typisch dingen die gebeuren als je regelmatig met je dieren bezig bent,als je bezig bent denk je vaak niet na over dingen die zouden kunnen.(in dit geval dus de larven)
Je bent bezig met wat je moet doen.
Moeilijk als je er aan terug denkt,de enige manier om dat van je af te schudden is doorgaan.
Het zal je allicht niet snel nog is gebeuren.
Heel jammer maar in ieder geval succes met volgende gebeurtenissen.
Petro.
Tylototriton Shanjing

Steven DC

Citaat van: andré-arthur op mei 02, 2011, 06:11:30 AM
Ik had de bak van mijn Paramesotriton Hongkongensis .....

Erg jammer voor je! Maar zo heb je weer wat bijgeleerd hé... :) Iedereen krijgt wel met zo'n dingen te maken die je dan achteraf niet gauw zult herhalen.

Monique

Oh wat jammer voor je.. . Maar goed één lichtpuntje, je weet nu dat toch enkele eitjes bevrucht waren!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Patrick dk

Ja dat is echt vreselijk waardeloos als zoiets gebeurt , het is mij ook haast een keertje overkomen. Ik gooide vorig jaar een mosselplantje weg en op het moment dat het de prullebak in ging zag ik een klein orientalisje tussen de bladeren zitten , kon hem gelukkig er uit vissen , maar je bent ze idd zo kwijt.  ;)
C orientalis

alphamale

Jammer dat ik de katten van mijn vriendin niet "per ongeluk" door de gootsteen kan spoelen...

robkeulers

We hebben nou eenmaal een wat vreemde hobby waarin dit soort dingen gebeuren. Je voelt je kei-lullig, (en het is ook rot) maar van de andere kant, eigenlijk moet je trots zijn dat je kweekte. Volgend jaar een nieuwe poging.

Dit soort zaken maakt echt iedereen mee, alleen lang niet iedereen post het wanneer ze een foutje maken of dieren ziek/dood zijn.

Dus, even uitzuchten, daarna trots zijn!

andrizay

Ik heb van een oud klein visnetje de steel afgeknipt met een (beton)schaar..Dit op een leeg margarinekuipje gelijmd met bizonkit,dit zelfgefabriceerde geheel plaats ik over de gootsteen zodat wanneer ik water uit één van mijn bakken hevel er geen over het hoofd geziene larven meer weg kunnen spoelen..

stijnzeger

Ik doe altijd een stop in mijn gootsteen, is makkelijker en ze kunnen ook niet wegspoelen!!!!!
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Derk

CiteerIk heb van een oud klein visnetje de steel afgeknipt met een (beton)schaar..Dit op een leeg margarinekuipje gelijmd met bizonkit

Ontzettende MacGyver die je er bent ;)
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha