Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Ardennen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roel

Vandaag terug gekomen.
Pics volgen.
Hele mooie.

joost.v.wijk

Anderhalf uur later.....

ongeduldig ja


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Roel

Rest volgt voor een artikel in ons blad

Roel

Geniet maar verder

Roel

Valt niet mee om het goed te doen die pics toevoegen

Roel

Veel gezien.
Live I. alpestris, L.helveticus, S.s.t larven helaas geen volwassen dieren maar het weer zat ons ook niet mee.
Diverse biotoop opnames gemaakt.
Zowaar live tubifex biotoop gezien(echt uniek naar mijn weten zie dus foto.)
Bedoeling is om er Rob blij mee te maken en dus een stukje te schrijven met nog meer foto's. Dit is slechts een warming up! ;D ;D ;D

Roel

Heb er nog veel meer krijg ze alleen op de één of andere manier niet klein genoeg om ze te plaatsen.
Sorry

Roel

Nog een paar

A34

#8
 Mooie fotos!!  Ik ga in juni ook naar de ardenne 4 dagen .. misschien kan ik je projectje aanvullen met hopelijk wat Salamandras.. alleen nog maar hopen op wat slecht weer.. niet teveel natuurlijk. :)


Roel

Mijn foto's zijn op origineel formaat ongeveer 4 MB. Ben zelf echter niet zo'n PC expert. probeer ze zover te verkleinen dat jullie een voorproefje hebben. De rest laat ik wel aan jullie op een andere wijze zien.
Hadden te droog weer daar om exact te doen wat we wilden doen maar ook daar komt een vervolg op in het blad.

A34

Sorry Roel ik had me vergist ik dacht dat je problemen had met de resolutie..Maar dat valt wel mee dacht ik naderhand. Je hebt in ,een, post toch wel wat redelijk wat fotos kunnen posten. Succes verder!

Coen Deurloo

Erg mooi Roel! Ik meen me te herinneren dat Kenny ook eens een Tubifex biotoop had gezien in de ardennen. Als het goed is komen ze alleen in sterk verontreinigd water voor, of dit goed nieuws is voor de aanwezige amfibieën is een tweede. Wellicht komen ze ook voor in wateren met gewoon veel voedingsstoffen?

joost.v.wijk

Voor zover ik weet komt tubifex voor in organisch vervuild water, ik neem aan dus met een hoge concentratie aan nitraat en fosfaten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Verdorie Roel, wat een goeje foto's!

Je hebt me afgelopen dagen wat laten meegenieten via sms, maar dit is toch vele malen beter!
Dat zal zeker een mooi plekje verdienen in de volgende uitgave!

Coen Deurloo

Citaat van: joost.v.wijk op april 18, 2011, 06:55:53 PM
Voor zover ik weet komt tubifex voor in organisch vervuild water, ik neem aan dus met een hoge concentratie aan nitraat en fosfaten.

Ja...eigenlijk wel logisch ook natuurlijk :)