A. mavortium geen interesse in wormen.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik ben al een tijdje bezig om mijn mavortiums aan de wormen te krijgen. Voorheen kregen ze bevroren muggenlarven, waar ze helemaal gek op zijn.
Ik houd ze nu deels aquatiel, zodat ze de muggenlarven beter kunnen eten.
Ik heb van Francois begrepen op de landdag tijdens zijn lezing dat ze op deze manier het beste op te kweken zijn.
Het probleem is alleen dat ze volgens mij zo aan de muggenlarven gewend zijn, dat ze naar wormen niet omkijken. Komt dit door de manier waarop ik ze hou?
Ik zou ze graag anders houden, meer land en een klein bakje water, maar als ze geen wormen eten, wordt voeren weer een probleem.
Zelfs wasmotlarven laten ze links liggen.

Heeft iemand tips?

A34

#1
Wormen worden hier ook absoluut niet gegeten Danny. Zodra ze er in happen trekken ze een bibberende bek en vegen ze hun bek af aan het mos. :D Wasmotlarven word hier wel goed gegeten. Ook voer ik ze af en toe bevroren guppies.. en krekels ... zijn ze allemaal dol op!!  Hoe groot zijn je diertjes nu?

DannyS


A34

Dan zou ik langzaam beginnen met varieerend proberen te voeren.. Probeer het anders eens met een pincet.. Ook zou ik hierbij de stap van water naar land langzaam maken. wasmotlarven worden hier ook moeilijk gegeten en gevonden omdat ze blijven drijven.