Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Salamanders in Frankrijk?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

6 augustus ga ik naar Frankrijk, 3 weken touren met mijn vriendin in een autootje. We gaan al naar Camping Tigouleix in Frankrijk, vlakbij Clermont Ferrand.

Weet iemand nog meer mooie omgevingen waar salamanders voorkomen in Frankrijk?

Wouter

Coen, ik ben er jaren terug geweest (voor iedereen een aanrader!) je kan genoeg zien daar (Marmer, Vinpoot, Kam, de hybride "blasii" met wat geluk, Vuursalamander)... Overigens ook voor alle andere herpetofauna is het geweldig, aangezien je alle Nederlandse soorten daar vindt behalve Knoflookpad en Kleine Watersalamander, met als extra'tje Vipera aspis

Je moet een stukje rijden om de andere soorten zoals Alpenwatersalamander en Kleine Watersalamander te zien. De echte andere soorten (Alpen- en Beeksalamanders) komen pas in de Pyreneeen en de Alpen voor.

Veel succes daar!

Coen Deurloo

Bedankt voor je antwoord, het lijkt me inderdaad een erg leuke omgeving! De Pyreneeen is dan wel erg ver weg geloof ik he? Of is dat wel te doen?

Coen Deurloo

Deze zondag of maandag ben ik weg tot ongeveer 24 augustus, op naar Tigouleix! Heeft iemand nog een aantal laatste tips voor mij voor als ik op herpetologische uitstapjes ga?

Ik heb bovendien de Nikon D40 gekocht, een instapmodel digitale spiegelreflex camera, met een Vanguard MK3 statief, dus ik hoop wat mooie foto's te maken, als er nog wat amfibieeen te vinden zijn zal ik daar zeker wat foto's van laten zien op het forum zodra ik terug ben!

Wish me luck  ;D

Saskia Etman