Nieuwe buitenterrarium Harry en Pam

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

En met een investering als deze is een verschuifbaar afdakje zo gemaakt lijkt me toch?

Pamela

Citaat van: Coen Deurloo op juli 23, 2007, 10:00:03 AM
En met een investering als deze is een verschuifbaar afdakje zo gemaakt lijkt me toch?

Waarom zou ik investeren in een afdakje. In de natuur regent het toch ook? ;)

Coen Deurloo

Citaat van: Pamela op juli 23, 2007, 11:39:45 AM
Citaat van: Coen Deurloo op juli 23, 2007, 10:00:03 AM
En met een investering als deze is een verschuifbaar afdakje zo gemaakt lijkt me toch?

Waarom zou ik investeren in een afdakje. In de natuur regent het toch ook? ;)

Zeg dat wel (dit typ ik terwijl ik kijk naar het troosteloze weer buiten)....Maar bestaat er geen kansje dat de grond verzadigd wordt en het alsnog volloopt?

Pamela

Citaat van: Coen Deurloo op juli 23, 2007, 01:24:21 PM
Citaat van: Pamela op juli 23, 2007, 11:39:45 AM
Citaat van: Coen Deurloo op juli 23, 2007, 10:00:03 AM
En met een investering als deze is een verschuifbaar afdakje zo gemaakt lijkt me toch?

Waarom zou ik investeren in een afdakje. In de natuur regent het toch ook? ;)

Zeg dat wel (dit typ ik terwijl ik kijk naar het troosteloze weer buiten)....Maar bestaat er geen kansje dat de grond verzadigd wordt en het alsnog volloopt?

Nee hoor Coen, hier loopt het echt niet vol. Het eerste terrarium heeft een poos in de stromende regen gestaan zonder 'vulling' en zodra de regen stopt was het meteen droog. ;D

Pamela

Citaat van: Roy van Grunsven op juli 13, 2007, 07:58:16 AM
Ziet er inderdaad erg fraai uit. Wil je de S corsica hier ook 's winters in laten zitten of haal je ze dan naar binnen?

Zoals ik al schreef is dit voor de dieren niet goed, maar ik denk dat dan ook eerst de hele inrichting eruit moet wil ik de dieren er weer uit kunnen vangen. KOrtom, dat zou errug slecht voor mijn rug zijn. ;)
Harry schrijft dan wel dat ie een hele dag bezig is geweest met vullen, maar omdat het zo diep is en die opstaande rand, was het onhandig als hij voor elke dakpan/emmer zand, etc. eruit moest klimmen. Dus ik heb die dag alles aangegeven. En geloof me: het was veeeeel. :(

azhael

Sorry for writting in english...i know this is a dutch section :S I´m just so amazed with this post that i can´t help but ask a few things.
How deep is it? and is the bottom free so that the water drains? The stones, woods and stuff placed under the soil are for creating winter shelters right?? how did you do to make them stable? I mean, if i had done it it would all have crashed. So did you do something in special to make sure the underground shelters were solid enough???
Anyway, splendid terrarium, definitely a joy for the sight and for those lucky salamanders, that´s for sure.
Sorry for jumping in with my dutch ignorance n_n.

Pamela

Citaat van: Rodrigo P. op juli 24, 2007, 01:45:35 PM
Sorry for writting in english...i know this is a dutch section :S I´m just so amazed with this post that i can´t help but ask a few things.
How deep is it? and is the bottom free so that the water drains? The stones, woods and stuff placed under the soil are for creating winter shelters right?? how did you do to make them stable? I mean, if i had done it it would all have crashed. So did you do something in special to make sure the underground shelters were solid enough???
Anyway, splendid terrarium, definitely a joy for the sight and for those lucky salamanders, that´s for sure.
Sorry for jumping in with my dutch ignorance n_n.

Hello Rodrigo
It is 1 meter deep. The bottom is very dry here, so we do not need drains. We made it stable with just balancing it proper. On top of it we put a kind of gardencarpet and on top of that we put ground again. Of course with all kind of holes.
Bye, Pamela

Pamela

De corsica's beginnen nu te wennen aan hun nieuwe buitenterrarium. Vanuit de eettafel in de kamer kunnen we in het terrarium kijken hier wat shots van wat wij zien bij regen savonds en sochtends

s4l4m4nder

Hey zeer mooi  :) Hoeveel werk zou t zijn met 2 man denk je ? Hoeveel sally's zet je daar in ? Erg leuk idee !!

Pamela

Citaat van: s4l4m4nder op augustus 22, 2007, 06:22:50 PM
Hey zeer mooi  :) Hoeveel werk zou t zijn met 2 man denk je ? Hoeveel sally's zet je daar in ? Erg leuk idee !!

Met 1 man en 1 vrouw zijn we een dag of vijf bezig geweest. Er gaat natuurlijk veel tijd zitten in het bedenken. Het tweede terrarium hebben in een dag gemaakt. Het inrichten duurde ook wel een dag.
gr. Pamela

Pamela

Hallo Allemaal

Ik vind het trouwens ontzettend leuk dat zoveel mensen nu buitenterraria gaan bouwen. Het hebben van buitenterraria vind ik echt een hele luie manier om optimaal van je dieren te genieten. Ik denk ook dat je hier hele sterke dieren van krijgt.

Jari B

#26
Je hebt gelijk en je kunt hun gedrag goed observeren buiten.

Bert Broers

Het ziet er echt geweldig uit!
Dat lekker lui toekijken naar de dieren herken ik van mijn kas, waar ik m'n boomkikkers, padden en hagedissen in heb lopen. Maar salamandra corsica moet er maar niet in; veel te warm in de zomer en te droog...
Ik zit na te denken over een soortgelijke constructie als wat jullie daar hebben, maar in tegenstelling tot bij jullie is de grond hier na overvloedige regen kletsnat. Het grondwater staat dan maar een halve meter diep....

®ob

Je kunt werken met een drainagesysteem wat je aansluit op je riolering in de bak.

Of je maakt gewoon een bodem van beton, kan het water neit naar binnen komen.

Bert Broers

Even simpel als doeltreffend; bedankt!