Salamandra algira tingitana

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

#30
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ik Heb de Dieren !!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ze zijn wel veeel kleiner dat ik had verwacht. Ik schat zo een 4 cm. De algira bak staat er dus verlopig alleen voor ;D. Ik was vanplan om ze kleine krekeltjes en wasmotlarven te voeren. Maar je zou bijna zeggen dat de wasmotlarf mijn algiras kan op eten. Morgen maar even gauw wat toepasselijk voer kopen. Ik zit te denken aan fruitvliegjes.. Eten deze jonge dieren ook levende rode mug op een zakdoekje? Ik zal straks wat fotos maken!!!  ;D ;D ;D

DannyS

Als de muggenlarven in hun bek passen dan lijkt het me dat ze het wel eten. Proberen kan weinig kwaad denk ik zo.
Zilver/Ovenvisjes zijn ook super voor zo'n afmeting. Fruitvliegjes moeten ook wel lukken denk ik.
Kom maar op met die foto's! :D

robkeulers

Fruitvlieg, rode mug, hele kleine wormpjes, kleine wasmotjes, dat kunnen ze allemaal aan.

Ik vind 3cm trouwens wel erg klein joh, dat zijn ze al ongeveer bij de geboorte.


A34


;D Ze zijn heel klein... Maar dat gaat hier wel goed komen. :)

DannyS

Wat een ukken.. ze zien er wel super uit :D
Veel succes er mee en blijf foto's plaatsen. ;)

robkeulers

Da's gezonde S. algira tingitana als je het mij vraagt, leuk!

Ik zou ze in een klein bakje houden, iets van formaatje schoensdoos of kleiner, anders kun je ze nooit monitoren.

Leuk spul!

A34

Ik hou ze verlopig ook in dit bakkie.. Ik vind ze anders nooit meer terug ben ik bang.

Ik zal om de zoveel tijd nog wat fotos posten. ;D ;D ;D

Joery Tackaert

Mooi diertjes en ze zien er goed uit.
Mijn oranje s.s.terrestris waren ongeveer even klein toen ik ze ontving. Ik heb ze toen in een plestiek doosje (de grote van een schoendoos) gehouden. Op de bodem had ik turf liggen met bladstrooisel uit het bos en mos. Als watervoorziening als ik de kleinste maat van een onderlegschaal (voor bloempotten). Ik voederde ze met rode muggenlarven, fruitvliegjes, kleine pissebedden, springstaartjes, kleine stukjes wormen.

Hopelijk ben je er iets mee  ;)
Groetjes

Patrick dk

Nou Jeroen het zijn idd erg kleine beestjes , maar ik hoop dat je er erg veel plezier van hebt en hopelijk in de toekomst kweeksucces .    grt Patrick  ;)
C orientalis

alphamale

Citaat van: Danny Stammers op februari 11, 2011, 05:36:33 PM
Zilvervisjes.

Laat ze echter niet ontsnappen, want je komt er nooit meer vanaf. Binnen de kortste keren wordt het een plaag en kunnen de buren en de rest van het blok er ook van meegenieten. Toch zeker als je behang in huis hebt. Wel leuk als je gaat verhuizen, omdat de buren je treiteren....


DannyS

Wij hebben thuis ook zilvervisjes zitten.. die kregen we bij het huis. Ik zie het als gratis eten voor m'n dieren..

A34

Goed nieuws! Ik heb ze net diepvries Rode mug met een pincet gevoerd. Gaat prima!

alphamale

Citaat van: Danny Stammers op februari 11, 2011, 08:51:08 PM
Wij hebben thuis ook zilvervisjes zitten.. die kregen we bij het huis. Ik zie het als gratis eten voor m'n dieren..

;D Ze kweken inderdaad makkelijk!

Mooi dat het voeren goed gaat. Het is altijd bemoedigend als je dieren lekker vreten.

naeff002

Citaat van: Niels D op februari 11, 2011, 09:08:31 PM
Citaat van: Danny Stammers op februari 11, 2011, 08:51:08 PM
Wij hebben thuis ook zilvervisjes zitten.. die kregen we bij het huis. Ik zie het als gratis eten voor m'n dieren..

;D Ze kweken inderdaad makkelijk!


bij mij hebben laatst alle zilvervisjes het loodje gelegd. Daar baal ik wel van want ik heb dieren die eigenlijk alleen maar zilvervisjes zouden moeten eten.

Zijn erg leuke diertjes Jeroen. Als de mijn ook zo klein zijn straks, waar ik wel van uit ga, dan haal ik meteen zo'n spinnenbak van 20x30x20 waar ze mooi inkunnen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus